مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: توصیه پزشکان حضور در آسایشگاه بود

13:20

پس از انتشار ویدئویی از شرایط نامناسب رضا رویگری بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به عنوان نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آسایشگاه سالمندان کهریزک پیگیر وضعیت این هنرمند پیشکسوت شد.
به گزارش ایرنا، پس از انتشار ویدئویی از شرایط رضا رویگری هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان و برخی از صحبت‌ها و حواشی مرتبط با شرایط فعلی وی در آسایشگاه سالمندان کهریزک در فضای مجازی، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مانند تمام دغدغه‌مندان اصحاب فرهنگ و هنر تلاش خود را کرده و خواهند کرد تا این بازیگر توانمند هرچه زودتر در شرایط مطلوبی قرار گیرد.
امروز سه‌شنبه -۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱- نیز سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر نیز به نمایندگی از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وظیفه ذاتی این صندوق با حضور در محل آسایشگاه سالمندان کهریزیک پیگیر وضعیت این هنرمند پیشکسوت شدند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح جزئیات حضور در آسایشگاه سالمندان کهریزک، گفت: شب گذشته دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی از بنده خواستند در اولین فرصت به عنوان نماینده ویژه ایشان به آسایشگاه مراجعه کرده و موضوع را از نزدیک بررسی و هرگونه حمایت و اقدامات لازم را در جهت بهبود شرایط این هنرمند پیشکسوت کشورمان انجام دهیم. توصیه پزشکان و مدیران آسایشگاه سالمندان این بود که در دوره نقاهت رفت و آمد و عیادت از او به کمترین میزان ممکن برسد ما نیز به توصیه آنها عمل کرده و تمام تلاش خود را به کار بستیم تا او در یک محیط آرام بتواند دوره نقاهت را بگذراند
وی ادامه داد: صبح زمانی که به آسایشگاه رسیدیم مدیران این مرکز با گشاده رویی پذیرای ما بوده و به اتفاق به عیادت رضا رویگری رفتیم. هسمر وی در توضیحاتی اعلام کرد: چند روز گذشته به دلیل شرایط حاد جسمی آقای رویگری در بیمارستان بستر شدند و پس از ترخصیص از بیمارستان توصیه پزشکان این بود که باید ایشان تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد اما از آنجایی که این امکان در منزل مهیا نبود به توصیه و پیشنهاد پزشکان معالج بهترین محل را آسایشگاه کهریزک سالمندان به دلیل وجود کادر پزشکی مجرب و امکانات ویژه و همچنین خدمات پزشکی مناسب بهترین جا برای گذران دوره نقاهت آقای رویگری اعلام شد. در عین حال توصیه پزشکان و مدیران آسایشگاه سالمندان این بود که در دوره نقاهت رفت و آمد و عیادت از او به کمترین میزان ممکن برسد ما نیز به توصیه آنها عمل کرده و تمام تلاش خود را به کار بستیم تا او در یک محیط آرام بتواند دوره نقاهت را بگذراند. همسر رضا رویگری با اشاره به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی نیز گفت: از آنجایی که آقای رویگری در جریان امور فوق نبودند، اقدام به انتشار این ویدئو کردند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنده نیز ضمن ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جویای حال این هنرمند پیشکسوت شدم.
پوراحمدی یادآور شد: استاد رویگری به مانند دیگر هنرمندان پیشکسوت کشورمان تحت حمایت همه جانبه صندوق اعتباری هنر بوده و دارای بیمه درمانی و تکمیلی این صندوق هستند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اضافه کرد: این هنرمند پیشکسوت همچنین طی سال‌های گذشته از کمک‌های بلاعوض و همچنین تسهیلات و بسته‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این صندوق و همچنین بسته‌های حمایتی دولت مردمی برخوردار بوده و همچنان خواهند بود.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه جانبه از رضا رویگری حمایت می‌کند/توصیه پزشکان حضور در آسایشگاه بود
وی ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت و کادر درمانی آسایشگاه سالمندان کهریزک، افزود: بسیاری از سازمان‌ها مانند صدا و سیما و همچنین سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همواره پیگیر و جویای احوال رضا رویگری بوده و هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکیدشان این است که هنرمندانی از این قبیل همواره مورد توجه و حمایت همه جانبه این وزارتخانه قرار گیرند
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تاکید بر آمادگی همه جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر برای پرداخت هزینه‌های درمانی، پرستاری و … این هنرمند پیشکسوت گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکیدشان این است که هنرمندانی از این قبیل همواره مورد توجه و حمایت همه جانبه این وزارتخانه قرار گیرند.
پوراحمدی در عین حال اظهار داشت: وظیفه ما حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه پیشکسوتان این عرصه است. بنابراین همانگونه که پیشتر نیز اعلام کردیم این آمادگی وجود دارد که هرگونه اقدام را در جهت کمک برای بهبود شرایط آنها انجام داده و از هیچ کمکی دریغ نکنیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشنهاد کردیم اگر نیاز است که آقای رضا رویگری بیرون از منزل تحت مراقبت های ویژه قرار گیرند، ما این امکان را برای ایشان می‌توانیم فراهم کنیم.
همسر رضا رویگری در پاسخ به این اعلام آمادگی صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از بذل محبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: شرایط جسمی آقای رویگری به گونه‌ای است که امکان حرکت و کار شخصی ندارد و باید حتما تحت نظر کادر پزشکی و خدماتی قرار گیرد.
نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید مجدد بر اعلام آمادگی همه جانبه این وزارت خانه و صندوق اعتباری هنر برای بهبودی شرایط این هنرمند پیشکسوت کشور ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر آقای رویگری از همه لحاظ بهبود یافته و هرچه زودتر به عرصه فرهنگ و هنر بازگردد.
پوراحمدی با تاکید بر این که دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف به حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر می داند، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همواره بر حمایت ویژه از هنرمندان پیشکسوت از لحاظ وضعیت معیشتی تاکید داشته و دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *