18:20

ملاله یوسف‌زای چهره شناخته شده پاکستانی از میزان نمایش مسلمانان در هالیوود انتقاد کرد و گفت این امر باید تغییر کند.
به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ملاله یوسف‌زای که به زودی ۱۰ سال از ترورش توسط طالبان می‌گذرد، از هالیوود به خاطر تصویر نکردن مسلمانان و آسیایی‌ها انتقاد کرد.
وی به کمبود تنوع در فیلم‌های هالیوودی انتقاد کرد و گفت کمتر از ۴ درصد شخصیت‌های اصلی فیلم‌ها را افراد آسیایی تشکیل می‌دهند.
برنده جایزه صلح نوبل افزود: می‌دانم بسیاری از پروژه‌های باکیفیت در هالیوود رد می‌شوند چون تهیه‌کنندگان فکر می‌کند شخصیت‌ها یا خالقان این پروژه‌ها خیلی جوان، یا رنگین پوست یا خارجی هستند.
وی تاکید کرد این رفتار و انتخاب فیلمسازان و تهیه‌کنندگان را می‌توان چنین تعبیر کرد که ما به اینجا تعلق نداریم.
یوسف‌زای که اکنون ۲۵ ساله است و ۱۰ سال پیش برای حق تحصیل دختران در پاکستان در اتوبوس مدرسه با شلیک طالبان روبه رو شد، موفق به کسب جایزه صلح نوبل شده و در دانشگاه آکسفورد در رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد تحصیل کرده است.
یوسف‌زای در مراسمی که به مناسبت حضور زنان پرقدرت در هالیوود برگزار شده بود، افزود: من متوجه شده‌ام که آسیایی تبارانی چون من کمتر از ۴ درصد نقش‌های اصلی فیلم‌های هالیوود را به دست می‌آورند. مسلمانان که ۲۵ درصد جمعیت جهان را دارا هستند تنها یک درصد شخصیت‌هایی را تشکیل می‌دهند که در سریال‌های پربیننده حضور دارند.
وی در مصاحبه با «ورایتی» همچنین تاکید کرد که هالیوود باید تغییر کند و گفت: در هالیوود اغلب می‌گویند شخصیت‌های یک فیلم یا پروژه خیلی جوان، خیلی قهوه‌ای یا خیلی مسلمان‌اند. اگر یک سریال با تمرکز بر فردی رنگین‌پوست هم ساخته شود، موجب می‌شود که دیگر این کار ادامه پیدا نکند و می‌گویند به سریال بیشتری احتیاج نداریم. این موضوع باید تغییر کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *