22:54

یک تهیه‌کننده سینما با اشاره به این که حرکت چرخ‌ زنگ‌زده اکران به فداکاری سینماگران نیاز دارد راهکاری را برای رونق‌گرفتن سالن‌های سینما ارائه داد.
به گزارش آنا، جلسه دیروز شورای صنفی نمایش در حالی به پایان رسید که باز هم تقاضایی برای نمایش فیلم‌های جدید از سوی صاحبان آثار در آن مطرح نشده و در نتیجه فیلم جدیدی نیز به چرخه اکران اضافه نشد. به این ترتیب فیلم‌هایی که حدود سه ماه است در قالب اکران نوروزی روی پرده هستند، به نمایش خود ادامه می‌دهند. آن هم در شرایطی که میزان فروش این آثار حتی با درنظر گرفتن شرایط کرونایی کمتر از حد انتظار بوده است.
در یک سال و چند ماهی که از آغاز شیوع کرونا و تعطیلات گاه و بیگاه سالن‌های سینما گذشته است، برخی از سینماداران به‌ویژه در بخش خصوصی، یا به کلی قید سینماداری را زده و تغییر کاربری داده‌اند و یا با ترفندهای مختلف از جمله پخش مسابقات فوتبال و والیبال و ارائه تسهیلات و تخفیف‌ها به دنیال جذب مخاطب رفته‌اند.
این شرایط چندی پیش جدی تر شد. آن هم زمانی که سینماداران در سازمان سینمایی جلسه ای تشکیل داده و اعلام کردند در صورت عدم ارائه فیلم جدید، سالن‌ها را تعطیل خواهند کرد.
در همین ارتباط، حبیب اسماعیلی از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان باسابقه سینمای ایران درگفت‌وگو با خبرگزاری آنا عنوان کرد: این طبیعی است که هرکس به دنبال رسیدن به حق و حقوق خود باشد. من به هردو طرف این ماجرا یعنی سینماداران از یک سو و تهیه‌کنندگان از سوی دیگر حق می‌دهم. سینماداران در این یک سال واقعاً تحت فشار بوده‌اند. من از نزدیک با بسیاری از آنها آشنا هستم. شاهد تلاششان برای حفظ کارکنان و روشن نگه‌داشتن چراغ سالن‌ها هستم؛ اما به هر حال فشارهای اقتصادی و هزینه‌‎های سنگین باعث می‌شود که ناگزیر تصمیماتی را بگیرند که دلخواه آنان نیست.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر تهیه‌کنندگانی که با سرمایه شخصی خود فیلمی را با بازیگران مطرح و هزینه‌های بالا ساخته‌اند، توقع دارند که فیلمشان فروش برود و دیده شود. نه قانون و نه وجدان این اجازه را به ما نمی‌دهد که آن‌ها را مجبور کنیم از سرمایه خودشان به راحتی بگذرند؛ این توقع عادلانه نیست.
اسماعیلی گفت: استقبال از سینما دو شرط مهم دارد؛ اول این که فیلم‌های جذاب داشته باشیم. یعنی برای تماشاگر خوراک خوبی فراهم کنیم. فرض کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *