10:28

تعدادی از برندگان چهلمین جشنواره سیمرغ بعد از دریافت جایزه خود در سخنانی از عوامل فیلم‌ها، خانواده، پیشکسوتان و همراهان خود در ایفای نقش‌ها تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، چهلمین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان به کار خود پایان داد. در این جشنواره تعدادی از برندگان سیمرغ، بعد از دریافت جایزه خود به ایراد سخنانی پرداختند که در ادامه به این سخنرانی ها اشاره می‌شود.

رضا نجاتی

به گزارش ایرنا، فیلم کوتاه داستانی ارفاق به کارگردانی رضا نجاتی برنده سیمرغ بلورین شد.

برندگان سیمرغ بلورین چه گفتند؟رضا نجاتی بعد از دریافت سیمرغ بلورین در سخنانی، اظهار داشت: این جایزه را به خانواده‌ام تقدیم می‌کنم که همه چیز من هستند. از کسانی که در این فیلم کمک کردند تشکر می‌کنم. من از بچگی تمرین می‌کردم که پشت این تریبون چه بگویم که در این لحظه از یاد بردم. امیدوارم در فیلم بلندم از چشم و گوش مخاطب حفاظت کنم که چه چیزی را می‌خواهم به او بگویم.

بهروز شعیبی

فیلم بدون قرار قبلی، ساخته بهروز شعیبی در بخش بهترین فیلم از نگاه ملی برنده سیمرغ بلورین شد.

برندگان سیمرغ بلورین چه گفتند؟

بهروز شعیبی بعد از دریافت سیمرغ بلورین، گفت: این جایزه برای ما خیلی ارزش دارد. امسال جای بسیاری از دوستان ما که توقع داشتیم بازی آنها دیده شود، خالی است. من و محمود بابایی این جایزه را به نمایندگی از گروهی گرفتیم که یکسال برای این فیلم تلاش کردند. خدا راشکر، این فیلم همان جایزه‌ای را که باید، و ما آن را به کسی که صاحب آن است، خواهیم رساند.

حسن نجفی و امیر ولی خانی

فیلم دسته دختران در بخش بهترین جلوه‌های ویژه بصری سیمرغ بلورین را دریافت کرد.

این جایزه به حسن نجفی و امیر ولی‌خانی، تقدیم شد. حسن نجفی بعد از دریافت سیمرغ بلورین، گفت: از داوران تشکر می‌کنم. حجم کار آن‌قدر زیاد بود که ۲ گروه شدیم و خوشحالیم مورد تایید قرار گرفت. از همه بچه‌ها و منیر قیدی، کارگردان این فیلم تشکر می‌کنم. به خاطر سخت گیری های کارگردان، ما کار خوبی ارائه دادیم.

همچنین امیر ولی‌خانی هم تاکید کرد: خوشحالم با تنها بانوی جشنواره چهلم کار کردم و جایزه را به همسرم تقدیم می‌کنم.

ایمان کرمیان

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به ایمان کرمیان برای فیلم موقعیت مهدی تعلق گرفت.

کرمیان این جایزه را به گروه ۹ نفره‌اش و همه عوامل فیلم تقدیم کرد.

امید گلزاده

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی به امید گل‌زاده برای فیلم های برف آخر و شادروان تعلق گرفت.

گلزاده بعد از دریافت جایزه خود، تاکید کرد: امشب شب جذابی است. جای حسین نمازی خیلی خالی است. از تیم ۱۵ نفره که در جشنواره همراه من بودند و از خانواده‌ام تشکر می‌کنم؛ سیمرغم را به دخترم هورا تقدیم میکنم.

مسیح حدپور

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به مسیح حدپور سراج برای فیلم موقعیت مهدی تعلق گرفت.

مسیح حدپور سراج بعد از دریافت جایزه گفت: شب تولدم این جایزه را گرفتم و در آستانه ورود به دهه ۴۰ زندگی‌ام هستم و آن را به فال نیک می‌گیرم. از هادی حجاری‌فر تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرد.

بهزاد عبدی

دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن به بهزاد عبدی برای فیلم علفزار اختصاص یافت.

بهزاد عبدی پس از دریافت جایزه، گفت: از بهرام رادان، کاظم دانشی و همه عوامل فیلم کمال تشکر دارم و از عوامل برگزاری جشنواره ۴۰ و داوران به ویژه مجید انتظامی تشکر می‌کنم.

حمید نجفی راد

سیمرغ بلورین بهترین تدوین به حمید نجفی‌راد برای فیلم علف‌زار تعلق گرفت.

حمید نجفی‌راد در این جشنواره، عنوان کرد: خوشحالم و از هیأت داوران ممنونم که کارم را دیدند. ۲ فیلمی که کار کردم در شرایط عجیبی بود و ۶ ماه درگیر بیماری بودم. این جایزه برای همسرم است که از من برای تولید این کار، حمایت کرد.

آرمان فیاض

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به آرمان فیاض برای فیلم برف آخر اختصاص یافت.

آرمان فیاض به روی صحنه آمد و گفت: از حسن مصطفوی و تمام عوامل فیلم تشکر می‌کنم. خیلی خوشحالم که جایزه را از دستان محمد داوودی گرفتم. او فیلمبردار مورد علاقه من است و امیدوارم باز هم کار کند. این جایزه متعلق به گروه برف آخر است و می‌خواهم آن را به پدرم تقدیم کنم که هنر را در من زنده کرد.

فرشته حسینی

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به فرشته حسینی برای فیلم دسته دختران تعلق گرفت.

فرشته حسینی از هیأت داوران و منیر قیدی کارگردان فیلم دسته دختران تشکر کرد. حسینی خطاب به همسرش نوید محمدزاده که در سالن حضور داشت، گفت: نوید، این لحظه مهمی است که تو مرا نگاه می‌کنی.

صدف اسپهبدی

برندگان سیمرغ بلورین چه گفتند؟

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به صدف اسپهبدی برای فیلم علف‌زار اختصاص یافت.

صدف اسپهبدی گفت: از هیأت داوران ممنونم و متشکرم که جوانان را دیدید. از مادر و پدرم ممنونم که من را تحمل کردند تا به جایی که می‌خواهم برسم.

علی اکبر اصانلو

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به علی‌اکبر اصانلو برای فیلم نگهبان شب تعلق گرفت.

برندگان سیمرغ بلورین چه گفتند؟

اصانلو پس از دریافت جایزه، اظهار داشت: راهی بسیار آمده‌ام و نیمی از قرن را پشت سر گذاشته‌ام. اینک خویش را سراسر آرزومندی و سپس برای کسانی می‌دانی که در گذر گذشت‌زمان مرا دیده‌اند. آقای رضا میرکریمی، بسیار از شما سپاسگزارم. متشکرم از همه عزیزانی که در طول فیلمبرداری زحمات مرا پذیرا شدند و مرا تحمل کردند.

نادر سلیمانی

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به نادر سلیمانی برای فیلم ضد رسید.

برندگان سیمرغ بلورین چه گفتند؟

وی پس از دریافت جایزه، گفت: کارم از این بعد سخت شد. قبلاً طنز کار می‌کردم و الان مانده‌ام که چه کار کنم. از هیأت داوران متشکرم‌. ۳۰ سال است کار می‌کنم اما این برای اولین بار است که ضربان قلبم بالا رفته است. آرزو دارم زنان سرزمینم آزاد باشند. ضد را به مادران این سرزمین و مادران شهدا تقدیم می‌کنم. از همکارانم ممنونم و امیدوارم بتوانم کارهای بهتری انجام دهم. از مردم عزیزم هم سپاسگزارم.

طناز طباطبایی

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن به طناز طباطبایی برای فیلم بی‌رویا رسید.

برندگان سیمرغ بلورین چه گفتند؟

طناز طباطبایی پس از دریافت این جایزه، گفت: خدا را شاکر هستم و باید بگویم هرچه داریم مدیون علی نصیریان و آن نسل طلایی در بازیگری هستم. از آرین وزیر دفتری بابت فیلم خوبی که ساخت تشکر می‌کنم. این جایزه مرهون زحمات تک‌تک عوامل فیلم است.

امین حیایی

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد به امین حیایی برای فیلم برف آخر، اختصاص یافت.

برندگان سیمرغ بلورین چه گفتند؟

امین حیایی گفت: از یک قصه عشق برای تان بگویم. این دومین سیمرغ من است. عاشقانه در خدمت این گروه بودم و دست تک تک عوامل را می‌بوسم.

هادی حجازی فر

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول به هادی حجازی‌فر برای فیلم موقعیت مهدی اهدا شد.

هادی حجازی‌فر گفت: از هیأت داوران خیلی ممنونم. سینما در این ۶ سال با من مهربان بوده و امیدوارم ناامیدتان نکنم. یک شوخی کنم! هرچه می‌شود گردن ما می‌افتد. حذف سیمرغ مردمی را گردن ما انداختند، لو رفتن برندگان امسال کار ما نبود! از بچه‌های گروهم ممنونم‌ و مومن‌ترین آدم‌ها بودند. از همه کارهایشان گذشتند و وقفه‌های یک ماهه بدون دستمزد را تحمل کردند. ما آمدیم بمانیم و این تازه اول راه است.

کاظم دانشی

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به کاظم دانشی برای نگارش فیلمنامه علفزار اختصاص یافت.

کاظم دانشی گفت: از بهرام رادان و همه بچه‌های علف‌زار تشکر می‌کنم. حضور فیلم من در جشنواره شجاعت می‌خواست. اگر با تعامل نبود، این فیلم ساخته نمی‌شد. از مادرم خیلی ممنونم اما جایزه‌ام را به پدرم تقدیم می‌کنم.

هادی محقق

دیپلم افتخار جایزه ویژه هیأت داوران به سید هادی محقق برای کارگردان فیلم دِرب اختصاص یافت.

برندگان سیمرغ بلورین چه گفتند؟

محقق پس از دریافت جایزه از زنده یاد حسین پناهی یاد کرد و گفت: یک بار حسین پناهی هم برای فیلم سایه خیال دیپلم افتخار گرفت و گویی همه چیز شبیه به هم است و تکرار می‌شود.

امیرحسین عسگری

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیأت داوران به امیرحسین عسگری برای فیلم برف آخر اهدا شد.

عسگری گفت: خیلی ممنونم که فیلم من را دیدید. این جایزه برای من خیلی عزیز است. سال ۹۳ این جایزه را از دستان زنده یاد فرشته طائرپور گرفتم. مجید صالحی عزیز، خیلی ممنونم که به من کمک کردی. لادن مستوفی، ممنونم که پای این کار ایستادی.

عکس بالای صفحه از امیر برنجی (بانی‌فیلم)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *