14:56

تنها چرک‌نویس باقی‌مانده از نخستین قسمت از سری کتاب‌های «هری پاتر»، در انگلیس به حراج گذاشته می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از ولزآنلاین، نسخه پیش از چاپ اولین کتاب از مجموعه کتابهای هری پاتر اثر جی کی رولینگ این هفته در حراج‌خانه چیزویک به مزایده گذاشته می‌شود.
ارزش تخمینی این چرک‌نویس چیزی در حدود ۳۰ هزار پوند برآورد شده است.
چرک‌نویس ۱۰۹ صفحه‌ای هری‌پاتر و سنگ جادو تنها نسخه باقیمانده در نوع خود است که آن زمان از طرف رزاموند واکر، مدیر بازاریابی کتابهای کودک انتشارات بلومزبری، برای فیونا واترز، منتقد کتاب کودک، فرستاده شده بود.
واترز در واکنش به این کتاب نوشته بود: عاشق کتاب شدم، چیزی درباره هری پاتر وجود دارد که مرا به یاد چارلی باکت در داستان چارلی و کارخانه شکلات سازی می‌اندازد.
این نقل قول در پشت جلد نسخه‌های چاپ اول هری پاتر و سنگ جادو چاپ شد.
در این حراجی همچنین یک جلد از چاپ اول کتاب هری پاتر و سنگ جادو با امضای رولینگ با ارزش تخمینی ۲۸ هزار دلار به حراج گذاشته خواهد شد.
مجموعه‌ای از چاپ اول همه کتاب‌های مجموعه هری پاتر که همگی امضای رولینگ دارند و نو هستند، نیز به حراج گذاشته خواهند شد که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۸ هزار پوند چکش بخورند.
هری‌پاتر تنها سوژه این حراجی هیجان‌انگیز نیست. مجموعه‌ای از چاپ اول رمان‌های جیمز باند نوشته ایان فلمینگ نیز در چیزویک به فروش گذاشته می‌شود. ارزش تخمینی این مجموعه چیزی در حدود ۶۰ هزار دلار برآورد شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *