10:36

سردیس طلایی «جورج فلوید» رنگین‌پوست آمریکایی که قتل او توسط پلیس آمریکا سال گذشته موجی از اعتراضات را برانگیخت، به نفع خیریه در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته شد.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجسمه‌هایی از جورج فلوید و برونا تیلور، دو آمریکایی سیاهپوست که در سال ۲۰۲۰ میلادی به دست ماموران پلیس آمریکا کشته شدند، در حراجی ساتبیز به فروش گذاشته شده است.
این حراجی برخط تا ۱۷ دسامبر (جمعه، ۲۶ آذر) ادامه دارد و درآمد حاصل از آن به دو موسسه خیریه اهدا خواه شد که خانواده‌های این دو قربانی با نام‌های ما جورج فلوید هستیم و بنیاد برونا تیلور تاسیس کرده‌اند.
هر دوی این مجسمه‌ها کار دست کریس کارنابوچی، مجسمه‌ساز آمریکایی، هستند.
مجسمه طلایی جورج فلوید زمانی که در میدان اتحاد منهتن به نمایش گذاشته شده بود، با اسپری رنگ هدف حمله نژادپرستانی قرار گرفت که حتی یک مجسمه را هم تحمل نمی‌کنند. این مجسمه یک متر و ۸۰ سانتی متری حالا تمیز شده و پیش‌بینی می‌شود به قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار فروخته شود.
جورج فلوید مه سال گذشته (خرداد ۱۳۹۹) در حالی که یکی از ماموران اداره پلیس مینیاپولیس زانویش را برای حدود نه دقیقه بر گرده او قرار داده بود، در سن ۴۶ سالگی درگذشت. مرگ فلوید و تصاویری که از این لحظه تلخ و تکان دهنده منتشر شد، موجی از شوک و خشم را در آمریکا به راه انداخت و به اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا در برخورد شهروندان آمریکایی آفریقایی تبار منجر شد. در تیر ماه سال جاری دادگاه ایالت مینه‌سوتا آمریکا درک شووین افسر پلیس عامل قتل فلوید را به ۲۲ سال و نیم حبس محکوم کرد.
برونا تیلور نیز دو ماه قبل از فلوید در سن ۲۶ سالگی به ضرب گلوله ماموران پلیس در کنتاکی آمریکا درگذشت. ارزش تخمینی مجسمه این نماد مبارزه با نژادپرستی نیز چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار برآورد شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *