13:08

تابلوی «ساندرو بوتیچلی» از حضرت مسیح (ع) به ارزش تخمینی ۴۰ میلیون دلار به فروش گذاشته می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از مجله فوربس، تابلوی ساندرو بوتیچلی از عیسی مسیح که یکی از شاهکارهای آخر این نقاش بزرگ دوران رنسانس است، زمستان امسال توسط حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته می‌شود.
ارزش تخمینی این تابلو که مرد غم و اندوه (The Man of Sorrows) نام دارد، بیش از ۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.
مرد غم و اندوه عیسی مسیح را پس از رستاخیز به تصویر می‌کشد که با زخم‌های ناشی از به صلیب کشیده شدن، به بیننده چشم دوخته است.
به باور تاریخدانان هنر قدمت این تابلو به اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم برمی‌گردد. به نقل از ساتبیز، از آثار بوتیچلی که پس از سال ۱۴۹۲ کشیده شده‌اند تنها سه مورد هنوز در مالکیت مجموعه داران خصوصی قرار دارند که این تابلو یکی از آنهاست.
کارشناسان ساتبیز می‌گویند: این نقاشی نمادی از آثاری است که بوتیچلی در دهه آخر از فعالیت هنری خود کشید، یعنی زمانی که تحت تاثیر موعظه‌های جیرولامو ساونارولا، کشیش مشهور ایتالیایی از ایده‌آل‌های رنسانس درباره اومانیسم و زیبایی به سمت کشیدن کارهای روحانی‌ رفته بود.
تابلوی مرد غم و اندوه پس از نمایش در هنگ کنگ، لس‌آنجلس، لندن و دوبی، ژانویه سال ۲۰۲۲ در نیویورک به حراج گذاشته می شود.
به گزارش ساتبیز، تابلوی مرد غم و اندوه از سال ۱۹۶۳ که به قیمت ۲۸ هزار دلار به یک مجموعه دار خصوصی فروخته شد، رنگ مزایده را به خود ندیده است. این نقاشی آخرین بار در سال ۲۰۱۰ به عنوان بخشی از نمایشگاه بوتیچلی در فرانکفورت آلمان برای عموم به نمایش گذاشته شد.
پیش بینی می‌شود این تابلو با بیش از ۴۰ میلیون دلار فروش به دومین اثر گرانقیمت بوتیچلی تبدیل شود. اوایل سال جاری میلادی، پرتره مرد جوان قاب مدور به دست از بوتیچلی رکورد جدیدی برای این نقاش سرشناس به جا گذاشت و به قیمت ۹۲ میلیون دلار به فروش رسید. رکورد گرانترین اثر فروخته شده از بوتیچلی پیش از آن مربوط به تابلویی از مدونا بود که در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *