18:46

سریال «بازی مرکب» (اسکوئید گیم) که پخش آن از ۱۷ سپتامبر توسط شبکه سینمایی اینترنتی نتفلیکس آغاز شده، به سرعت به پرمخاطب‌ترین سریال در حال پخش این شبکه بدل شده است؛ موفقیتی که از یک سو موجب مزاحمت‌های تلفنی کلافه‌کننده برای یک زن کره‌ای شده و از سوی دیگر هنرپیشه‌ای تازه‌کار را به اوج شهرت رسانده است.
به گزارش یورونیوز، این سریال که نام آن از یک بازی سنتی کودکانه در کره جنوبی الهام گرفته شده است، ضمن به تصویر کشیدن فاصله طبقاتی در کره‌جنوبی، وسوسه شدن ۴۵۶ بدهکار مالی را برای شرکت در یک بازی مرگبار روایت می‌کند که برنده آن می‌تواند صاحب یک جایزه نقدی بزرگی شود. برگزارکنندگان این بازی، یک کارت ویزیت را که در آن یک شماره تماس ۸ رقمی درج شده به افراد مستعدی که شناسایی شده‌اند، می‌دهند تا برای اعلام حضور قطعی در این بازی با آن تماس بگیرند.
هانا کیم، ۲۶ ساله، که کارمند یکی از ادارات مستقر در سئول است چنان مجذوب این سریال شده که دیدن آن را به تمامی دوستان خود توصیه کرده ولی همزمان با این که تعداد بیشتری از قسمت‌های این سریال پخش می‌شده، مزاحمت‌های تلفنی او نیز بیشتر شده است؛ تماس‌های گاه و بیگاهی از کلمبیا گرفته تا کره جنوبی که جملگی از او سوال می‌کنند که آیا با مدیریت بازی مرکب تماس گرفته‌اند؟ او سپس متوجه می‌شود که شماره تلفن او بسیار به شماره درج شده در کارت ویزیت برگزارکنندگان بازی مرکب نزدیک است.

خانم کیم با نتفلیکس، سفارش دهنده سریال و سیرن پیکجر که تهیه‌کننده کره‌ای این سریال است، تماس گرفته و از آنها کمک خواسته ولی مقام‌های این دو شرکت در واکنش نخست اعلام کرده‌اند که به افرادی همچون او خسارتی پرداخت نمی‌کنند ولی با ویرایش صحنه‌هایی که شماره تلفن کارت ویزیت دیده می‌شود، مشکل را رفع خواهند کرد.
اما هنوز این شماره تلفن در ثانیه‌های نخست تیزر رسمی سریال دیده می‌شود؛ تیزری که تا کنون در شبکه یوتیوب بیش از ۲۰ میلیون بیننده داشته است.
البته این مشکل تنها به خانم کیم محدود نبوده و یک مرد چهل و چند ساله نیز بدون افشای نام خود به رسانه‌های محلی کره خبر داده که شماره تلفن همراهش دقیقا با شماره نمایش داده شده در سریال یکسان است. او که مالک یک شرکت کوچک تجاری است مدعی شده که با آغاز پخش سریال بازی مرکب روزانه چهار هزار تماس اضافی داشته و هر ۲۰ ثانیه یکبار گوشی او زنگ می‌خورده؛ چنان که ناگزیر شده برای خواب شبانه به دارو پناه ببرد.
با این حال، هو کیونگ یونگ، یک سیاستمدار کره‌ای به او پیشنهاد کرده تا خط تلفن خود را در ازای ۸۴ هزار دلار به او بفروشد ولی این بازرگان کره‌ای گفته که به دلیل وابستگی بالای کسب و کارش به این شماره تلفن قادر به تغییر یا فروش آن نیست.
اما بر خلاف این دو نفر، موفقیت سریال اسکوئید گیم برای یکی از هنرپیشه‌های زن بسیار هم خوشایند بوده است. هویان جونگ (HoYeon Jung) پیش از ایفای نقش در این سریال بیشتر به عنوان مدل کره‌ای در بازار مُد نیویورک مطرح و به واسطه عقد قراردارد با برند لوئی ویتون شهرت یافته بود. اما تعداد دنبال‌کنندگان (فالوورهای) او در شبکه اجتماعی اینستاگرام از ۱۷ سپتامبر گذشته تا کنون یعنی طی کمتر از یک ماه از ۴۰۰ هزار به بیش از ۱۶ میلیون نفر افزایش یافته و به پرطرفدارترین بازیگر زن در کره جنوبی تبدیل شده است.
هویان جونگ که در ژوئن گذشته ۲۷ ساله شده از ۱۶ سالگی وارد حرفه مدلینگ شده است. او نقش بازیکن شماره ۰۶۷ را در بازی مرکب بر عهده دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *