19:18

ستاره فیلم «درخشش» به نشان مخالفت با جنگ عراق از همه نامزدهای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد خواسته بود از شرکت در مراسم اهدای جوایز سال ۲۰۰۳ خودداری کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، آمریکا تنها چند روز پیش از برگزاری مراسم اسکار ۲۰۰۳ به عراق حمله کرد. آدرین برودی، بازیگر ۴۸ ساله آمریکایی، در یک گفت‌وگوی جدید با روزنامه ساندی تایمز فاش کرد جک نیکلسون آن زمان قصد داشت با تشویق همکارانش به تحریم جوایز اسکار به این جنگ واکنش نشان دهد.
به گفته برودی، نیکلسون برای این منظور تمام نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خانه‌اش دعوت کرده بود تا درباره واکنش به جنگ با یکدیگر صحبت کنند. ظاهرا نیکلسون در این دورهمی از نامزدهای اسکار خواسته بود مراسم را بایکوت کنند.
برودی ضمن مخالفت با این تصمیم به باقی نامزدها گفته بود: شما را نمیدانم ولی من که به مراسم می‌روم. باید در این مراسم باشم چون پدر و مادرم هم هستند و این شانسی نیست که همیشه برای آدم اتفاق بیفتد. همه شما قبلا این جایزه را برده‌اید و می‌توانید از خیرش بگذرید ولی من نمی‌توانم.
برودی در شب مراسم برای بازی در فیلم پیانیست ساخته رومن پولانسکی اسکار گرفت. آن سال به جز برودی، نیکلسون برای درباره اشمیت، نیکلاس کیج برای اقتباس، دنیل دی لوییس برای دارودسته‌های نیویورکی و مایکل کین برای آمریکایی آرام نامزد دریافت جایزه شده بودند.
برودی در سخنرانی دریافت جایزه خود به جنگ عراق اشاره کرد و گفت: امشب خیلی ناراحتم چون در چنین زمان عجیب و غریبی جایزه می‌گیرم. تجربه من از ساخت فیلم پیانیست مرا نسبت به ناراحتی و تحقیر مردم در دوران جنگ و بازتاب‌های آن آگاه کرد.
اسکار گرفتن برودی یکی از بزرگترین غافلگیری‌های اسکار ۲۰۰۳ بود. بیشتر کارشناسان انتظار داشتند دی لوییس پس از دریافت جوایزی چون جایزه انجمن بازیگران فیلم و بفتا و یا نیکلسون پس از دریافت جایزه گلدن گلوب اسکار را از آن خود کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *