19:24

۱۶ آگوست ۲۰۲۲ چهل و پنجمین سالگرد مرگ الویس پریسلی است. خواننده‌ای که جسدش به دلیل پرهیز از دزدیده شدن، پس از گذشت ۲ ماه از مراسم خاکسپاری، با حضور جمعیتی ۸۰ هزار نفری به قبرستانی امن در گریسلند منتقل شد. به گزارش ایرنا، اِلویس آرون پرسلی (Elvis Aaron Presley) ژانویه ۱۹۳۵ به دنیا آمد. با اینکه هنوز بعضی معتقدند او  هنوز زنده است اما امروز ۱۶ آگوست ۲۰۲۲ چهل و پنجمین سالگرد مرگ این هنرمند است که طرفدارانش به وی لقب پادشاه راک اند رول دادند.
از او با عنوان یکی از برجسته‌ترین نمادهای فرهنگی قرن بیستم در آمریکا شناخته می‌شود.
بازخوانی مهیج ترانه‌های دیگران و سبک اجرای بسیار تحریک‌آمیزش همراه با ترکیبی منحصر به فرد از مجموعهٔ تأثیرات ضد نژادپرستی در طول دوران تحول روابط نژادی، او را به سمت موفقیتی عظیم سوق داد.

 سبک اجرای پرسلی و زنده‌کردن صدای به حاشیه رانده‌شدهٔ آفریقایی-آمریکایی‌ها باعث شد که به‌طور گسترده‌ای او را تهدیدی برای سلامت اخلاقی جوانان سفیدپوست آمریکایی بدانند.

جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد
 الویس پریسلی (May ۲۳, ۱۹۷۷ ) سه ماه قبل از مرگش در حال اجرا 

مرگ الویس عده زیادی از علاقمندان به موسیقی و طرفراران او را غمگین کرد، به طوریکه این طرفداران از جاهای دور و نزدیک جهان برای ادای احترام به او به در خانه اش آمدند.

 علت مرگش را اول حمله قلبی اعلام کردند، اما بعد ها معلوم شد که او در اثر مصرف بیش از حد داروهای مخدر، مرده است. سال‌ها سوءمصرف داروهای تجویزی و عادات غذایی ناسالم سلامت او را به‌شدت به خطر انداخت و پرسلی به‌طور ناگهانی در سال ۱۹۷۷ در املاک گریس‌لند خود در ۴۲ سالگی درگذشت.

جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد
 الویس پریسلی در داخل واگن قطار شخصی خود به پرسش خبرنگاران پاسخ می‌دهد


پرسلی با فروش بیش از ۵۰۰ میلیون از آثارش از سوی رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان پرفروش‌ترین موسیقی‌دان تک‌خوان در تاریخ شناخته می‌شود. پرسلی سه جایزهٔ گرمی برنده شد و در ۳۶ سالگی جایزهٔ یک عمر دستاورد هنری گرمی را کسب کرد.

وی از سال ۱۹۵۶ به بعد با اجرای ۴۵ ترانه که از هرکدام از آنها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در ۳۳ فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها، موفقیت اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد.

جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد
  الویس در ۱ مهٔ ۱۹۶۷ با پریسیلا پرسلی ازدواج کرد. پریسیلا بعد از مرگ الویس دیگر ازدواج نکرد

او احساساتش را نسبت به آواز خواندن اینگونه بیان می کند: وقتی که بچه بودم، همیشه رویا می بافتم. کتابهای مصور می خواندم و در تخیلم قهرمان اول کتاب بودم. فیلم می دیدم و در تخیلم قهرمان اول آن فیلم بودم و همه رویاهایی که بافتم صد بار به حقیقت پیوست. می خواهم بگویم که من در زندگی خیلی زود فهمیدم که بدون آواز، روزها بی سر انجامند.

جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد
 هزاران هزار نفر جمع شده بودند و برای پلیس و نیروهای امداد روز بسیار سختی بود

پس از مراسم تشییع جنازه‌ پریسلی در اوت ۱۹۷۷، جسد وی به طور موقت در مقبره‌ای خصوصی در قبرستان «فارست هیل» ایالت تنسی دفن شد اما پس از گذشت دو ماه، به دلیل پرهیز از ربودن جسد این خواننده  با حضور جمعیتی ۸۰ هزار نفری به قبرستانی دیگر واقع در گریسلند منتقل شدند. این قبر که در حال حاضر خالی است، به قیمت پیشنهادی ۱۰۰ هزار دلار به حراج گذاشته شد.

جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد
  رکورد اجرای بزرگ‌ ترین کنسرت جهان به الویس تعلق دارد. کنسرت سال ۱۹۷۳ هاوایی با نام هاوایی آلوها فورم که به طور زنده و مستقیم از تلویزیون اکثر کشورهای جهان پخش گردید با مخاطب بیش از یک میلیارد نفر در سرتاسر جهان به عنوان بزرگ‌ ترین کنسرت جهان در کتاب رکورد های گینس به ثبت رسیده‌ است
جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد

کاروانی از وسایل نقلیه سفید رنگ در ۱۹ آگوست ۱۹۷۷ در مسیر قبرستان فورست هیلز جسد الویس پریسلی نوازنده راک اند رول را در امتداد بلوار الویس پریسلی حرکت می کنند

جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد

صدها نفر در خارج از عمارت گریسلند فقید الویس پریسلی منتظر می مانند تا دروازه ها به روی عموم باز شود تا جسد الویس را مشاهده کنند

جسد «الویس پریسلی» از ترس دزدان به جایی امن منتقل شد
 حضور طرفداران الویس مقابل خانه این هنرمند در سالگرد مرگش 

محبوبیت این خواننده نمادین نه تنها در طول این سال ها کم رنگ نشده است بلکه طرفدارانش همچنان در سالگرد مرگ پریسلی برای ادای احترام به آن به گریسلند می روند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *