20:06

بانی‌فیلم – مسعود داودی
انسان با خاطرات‌‌اش زندگی می‌کند؛ این یادآوری‌های غالباً احساسی، به معنای ماندن در گذشته و دور شدن از زمان حال نیست بلکه یادآوری لحظه‌هایی‌ست که دلخوشی و شادمانی را ‌به سمت حافظه آدمی سرازیر می‌کند!
تماشای یک عکس، دیدن یک منظره، شنیدن یک صدا و بو کردن یک گل، همگی می‌توانند تلنگری بر دریای خاطرات باشند. در این بین یادآوری خاطراتی که دنیایی از تصاویر زیبا و انبوهی از صداهای شنیدنی را برای‌مان متصور می‌سازند، همیشه دلنشین‌تر و شوق‌برانگیزتر است!
یکی از این یادآوری‌های دلنشین برای عاشقان سینما و تصویر، شنیدن صدای هنرمندانی چون جلال مقامی‌ست؛ گوینده و دوبلور بزرگ سینما و تلویزیون.
اگر جزو دوستداران سینما و به اصطلاح «عشقِ فیلم» باشید و همچنان غوطه‌ور شدن در دنیای سینمای کلاسیک، برایتان شوق‌انگیز باشد، با اطمینان می‌توانید فهرستی پرشمار از فیلم‌هایی را به یاد بیاورید که صدای جلال مقامی به شخصیت‌شان شناسه ایرانی داده است.
جلال مقامی از نسل گویندگان و دوبلورهایی‌ست که با شایستگی به جایگاه قابل احترامی دست یافته؛ او برای شناساندن بخش بزرگی از گنجینه دنیای سینما، حق بزرگی به گردن دوستداران جادوی هنر هفتم دارد.


*عکسی از سال‌های دور: عبداله بوتیمار، منوچهر نوذری و جلال مقامی

جلال مقامی و تک تک هم‌نسلانش با صداهای ماندگار خود، جایگاه ویژه‌ای در خاطرات ما دارند، خاطراتی که هرچه از زمانش می‌گذرد، لذت‌بخش‌تر و شوق‌برانگیزتر می‌شوند!
در این روزگار «درب‌وداغان» و در این روزهای تلخ، شاید آرزوی تندرستی و پایداری برای هنرمندی مانند جلال مقامی، کم‌ترین کاری‌ باشد که برای تکریم و قدردانی از هنرمندی چون او از دست‌ ما بر‌می‌آید…

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

*
جلال مقامی امروز با انتشار تصویر کارت ملی‌اش، از آغاز دهه هشتم زندگی خبر داد.

عکس از آرشیو بانی‌فیلم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *