19:26

در ستایش تصویر قباد شیوا طراح گرافیک پیشگام ایران، یکشنبه ۱۵ اسفند در جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر برگزار می‌شود.
به گزارش دبیرخانه تصویر سال، قباد شیوا از طراحان گرافیک معاصر ایران و از پیشگامان هنر نوگرای ایران، سال ۱۳۱۹ در همدان به دنیا آمد. او از سال ۱۳۴۱ که در دانشگاه تهران به تحصیل در رشته نقاشی مشغول بود، تاکنون ده‌ها نمایشگاه گروهی و انفرادی، در دنیا برگزار کرده و در نشریات ایرانی و خارجی پرشماری فعالیت داشته است.
شیوا، طراح پوستر ایرانی‌ است که خوشنویسی سنتی، عناصر نگارگری و نقش‌مایه‌های قالی و کاشی در ترکیب‌بندی‌های ایرانی شاخصه‌ی آثار او است.
در ستایش شش دهه فعالیت هنری این هنرمند ماندگار و نوگرای هنر ایران، برنامه‌ی روز یکشنبه پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۰، نوزدهمین جشن تصویر سال است.
این مراسم ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و در ادامه بزرگداشت چهره‌های شاخص «تصویر» در ایران از شش سال گذشته با تجلیل از حضور تاثیرگذار اکبرعالمی، محمودکلاری، عباس کیارستمی، علیرضا زرین‌دست و کامبیزدرم‌بخش در رشته‌های تصویری از سوی جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر آغاز شد.
امسال در ادامه برنامه «در ستایش تصویر» پس از وقفه‌ای دوساله در پی پاندمی کرونا و محدودیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ایران، از فخرالدین فخرالدینی و قباد شیوا به‌عنوان هنرمندان شاخص در عرصه‌ی هنر ایران تجلیل خواهد شد. ورود عموم در این مراسم آزاد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *