19:37

بیست و دومین جشن خانه سینما که قرار بود ۳۰ مهر ماه در شکلی متفاوت و صرفاً برای اعلام برترین‌های سینمای ایران در دو سال گذشته برگزار شود، به دلایل مختلف هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اما پیگیری‌ها برای برپایی آن در حال انجام است.
به گزارش ایسنا، جشن بزرگ سینمای ایران که هر سال توسط خانه سینما و همزمان با روز ملی سینما در روز ۲۱ شهریور برگزار می‌شود، آخرین بار (دوره ۲۱) در سال ۱۳۹۸ برپا شده و سال قبل بخاطر ادامه‌دار بودن پاندمی و با وجود تلاش دست‌اندکاران انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران برای حذف نشدن این رویداد از تقویم سینمایی سال ۱۳۹۹، شرایط برای داوری آثار و تقدیر از برگزیده‌ها حتی به شکل محدود مهیا نشد.
امسال بنا بود که این مراسم به شکلی متفاوت و حتی بدون اینکه نام جشن را داشته باشد، صرفا برای داوری آثار سینمایی دو سال قبل و معرفی برگزیده‌ها در ۳۰ مهرماه برگزار شود که مشکلاتی از جمله آنچه در موضوع زیرساخت یک بستر مشخص برای تماشا و داوری باید فراهم شود، مانع از برگزاری در تاریخ اعلامی‌شده است. البته طبق پیگیری‌های ایسنا هفته گذشته هم جلسه‌هایی در این باره تشکیل شده و مراسم منتفی نشده است.
در این دوره فیلم‌هایی که از تیرماه سال ۱۳۹۸ تا تیرماه ۱۴۰۰ در سینما یا پلتفرم‌ها اکران شده‌اند امکان ثبت نام و داوری در این رویداد را داشتند که در این بازه زمانی حدود ۸۰ فیلم سینمایی اکران شده‌ است.
در میان جشن‌های خانه سینما، دوازدهمین جشن مستندسازان که سال قبل هم بخاطر کرونا لغو شد، امسال نیمه مرداد به صورت نیمه حضوری و آنلاین برپا و برگزیدگانش را معرفی کرد.
اما دوازدهمین جشن انیمیشن هم به دلیل اینکه هنوز فرصت مناسب برای دور هم جمع شدن اعضای انجمن و دست‌اندرکاران سینمای انیمیشن فر اهم نیست و نیز به دلیل نبود بودجه کافی، امسال بار دیگر لغو شد.
و محمد خزاعی – رییس سازمان سینمایی – مدتی قبل با اشاره به دیدارش با هیات مدیره خانه سینما گفته بود: باید سعی کنیم در خانواده سینما به هم کمک کنیم چون در نهایت همه ما یک خانواده هستیم و جدا از بحث معیشت و اقتصاد برای هدف‌های متعالی‌تر در سینمای ایران تلاش می‌کنیم. باید سعی کنیم مشکل معیشت و منزلت هنرمندان را حل کنیم و در این رابطه مقرر شده تا هیات مدیره خانه سینما مکانیزم و طرحی را ارائه دهد که حل مشکلات به صورت سامانمند صورت بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *