12:01

فرهاد قائمیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که در پنجمین جشنواره ملی چتر زندگی به‌ عنوان داور حضور داشت گفت: جشنواره چتر زندگی به‌ جایی رسیده است که می‌تواند در سطح بین‌المللی برگزار شود.
به گزارش رسیده، فرهاد قائمیان با اشاره به این موضوع که یزد شهری جهانی است به ایران تئاتر گفت: جشنواره‌های تئاتری متعددی در دنیا هستند که به نام شهرهای محل برگزاری‌شان شناخته می‌شوند و هر ساله گردشگران و هنرمندان بسیاری از سراسر دنیا برای شرکت کردن و یا تماشای آثار شرکت‌کننده در جشنواره، به این شهرها سفر می‌کنند. یزد قابلیت این را دارد که تبدیل به یکی از شهرهای مطرح تئاتر دنیا بشود و تئاتر خیابانی ایران را در جهان مطرح کند.
وی برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را گام مؤثری در ارتقا سطح آثار و دانش هنرمندان ارزیابی و تصریح کرد: امکان مواجه‌ شدن با نمایش‌هایی از کشورهای دیگر به هنرمندان کمک می‌کند تا جهان‌بینی گسترده‌تری داشته باشند. از طرفی تئاتر خیابانی ما در سطح جهان‌دیده می‌شوند و همین موجب می‌شود شرکت کنندگان، آثار باکیفیت‌تری ارائه کنند و سطح اجراها بهتر و بهتر شود.
این هنرمند، تئاتر خیابانی را نیازمند حیات تازه و آموزش مداوم دانست و افزود: تئاتر خیابانی، نزدیک‌ترین نوع نمایش به اجتماع و مردم است و تأثیرگذاری بسیاری دارد، به همین دلیل باید همواره به‌روز و پویا باشد و این امر با آموزش است که محقق خواهد شد. برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سراسر کشور، نیاز امروز تئاتر خیابانی است و برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی هم امکان تبادل دانش و آموزش بیش‌تر را ایجاد می‌کند و در کنار تماشای آثار می‌توان با دعوت از اساتید بین‌المللی کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد که برای علاقه‌مندان فرصت ارزشمندی خواهد بود.
قائمیان گفت: برای پروژه سر دلبران ۱۰ ماه در یزد زندگی کرده‌ام و در دو دوره جشنواره چتر زندگی نیز به‌ عنوان داور حضور داشته‌ام به همین دلیل از نزدیک به فرهنگ و زیست اجتماعی این شهر آشنا هستم و می‌دانم تئاتر استان و همکاران و فعالان گروه‌های نمایشی یزد ظرفیت برگزاری چنین جشنواره‌ای را در سطح بین‌المللی دارند.
این هنرمند، برگزاری جشنواره چتر زندگی را بسیار قابل ‌قبول و در استاندارد بالا ارزیابی کرد و افزود: در این جشنواره همه مسئولان استانی دست‌ به دست هم دادند و نتیجه بسیار قابل ‌قبول و عالی بود. از این‌رو تقاضا دارم با همین رویکرد همدلانه، حمایت و پیگیری کنند تا با بین‌المللی شدن این جشنواره، یک رویداد به افتخارات تئاتر ایران اضافه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *