16:01

کلی رایکارد فیلمساز مولف آمریکایی که بدون وابستگی به استودیوهای بزرگ کار می‌کند، در جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۲ تجلیل می‌شود.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کلی رایکارد فیلمساز مؤلف آمریکایی که به داشتن سبک «آهسته» مشهور است، از سوی جشنواره فیلم لوکارنو با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل می‌شود.
رایکارد از زمان نخستین فیلمش در سال ۱۹۹۴ با عنوان «رودخانه علف» که با تحسین منتقدان روبه‌رو شد بر مدار منحصر به فرد سینمای خود مانده و به عنوان چهره‌ای واقعی از سینمای مستقل آمریکا در طول تقریباً یک ربع قرن فعالیت کرده است. فیلم‌های بعدی وی از جمله «غزل»، «جوی پیر»، «وندی و لوسی»، «میان‌بر میک»، «حرکات شبانه»، «برخی زن‌ها» و «اولین گاو» وی که سال ۲۰۲۰ به عنوان افتتاحیه فیلم لوکارنو انتخاب شده بود، به عنوان یکی از صداهای متمایز در سینمای امروز همه با تحسین منتقدها روبه رو شده‌اند.
فیلم جدید رایکارد قرار است با عنوان «حضور یافتن» ماه آینده در جشنواره کن امسال به نمایش درآید.
جشنواره لوکارنوی سوئیس که به معرفی و حمایت سینمای مستقل و پیشرفته می‌پردازد در بیانیه‌ای از فیلم‌های رایکارد به عنوان سینمایی با تکیه بر رآلیسم و با تمرکز بر فرآیندهای خلاقانه تولید مستقل و با افتخار یاد کرد.
در بخشی از بیانیه این جشنواره آمده است: بازآفرینی رمزهای ژانرهای مورد توجهی چون فیلم‌های تریلر، وسترن و جاده‌ای به رایکارد اجازه داد تا به دیدگاه‌های جدیدی که قبلاً به حاشیه رانده شده بودند بیشتر بپردازد و مسائلی چون حقوق زنان و بحران زیست محیطی را در فیلم‌هایش مورد توجه قرار دهد.
امسال هفتادو پنجمین دوره جشنواره لوکارنو برگزار می‌شود و جیانو نازارو مدیر هنری جشنواره از این دوره به عنوان دوره‌ای یاد کرد که در آن به «سال‌ها» توجه ویژه‌ای خواهد شد و فرصتی برای تصویر کردن «آینده» خواهد بود.
رایکارد ۱۲ آگوست در پیازا گرانده لوکارنو جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را دریافت خواهد کرد.
تماشاگران لوکارنو روز بعد یعنی ۱۳ آگوست این فرصت را خواهند داشت تا در یک نشست عمومی با این کارگردان دیدار کنند و دو فیلم «میانبر میک» محصول ۲۰۱۰ و «حرکات شبانه» محصول ۲۰۱۳ – هر دو نامزد دریافت شیر طلای ونیز- وی را تماشا کنند.
عباس کیارستمی، ساموئل فولر، ژان لوک‌گدار، کن لوچ، سیدنی پولاک و انیس واردا از جمله کارگردان‌های برجسته‌ای هستند که پیش از این با دریافت این جایزه در جشنواره لوکارنو تجلیل شده‌اند.
هفتاد و پنجمین دوره جشنواره لوکارنو از ۳ تا ۱۳ آگوست (۱۰ تا ۲۲ مرداد) برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *