11:11

فیلم کوتاه «مادرزاد» در نخستین حضور بین‌­المللی خود، موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران در شصت و یکمین جشنواره فیلم زلین شد.
به گزارش مشاور رسانه ای پروژه، فیلم کوتاه «مادرزاد» به کارگردانی مشترک برادران سامکو (سامان حسین پور و آکو زندکریمی) و تهیه کنندگی مشترک دیمن زندی و برداران سامکو در نخستین حضور بین‌المللی خود در کشور جمهوری چک به نمایش درآمد و توانست جایزه ویژه هیات داوران را کسب کند.
جشنواره فیلم زلین از سال ۱۹۶۱ آغاز به کار کرده و از پیشگامان معتبر جشنواره‌های فیلم، ویژه کودکان و نوجوانان در جهان است. این جشنواره هرساله در شهر زلین در جنوب شرقی جمهوری چک برگزار می‌شود. جشنواره زلین امسال نیز در دو بخش بلند و کوتاه دانشجویی برگزار و فیلم «مادرزاد» در رقابت با سیزده فیلم بخش کوتاه از کشورهای سوئیس، چک، غنا، اسلواکی، اتریش، کانادا، کره جنوبی، آلمان و لهستان موفق به کسب جایزه شده است.
در بیانیه هیات داوران شصت و یکمین جشنواره فیلم زلین آمده است: فیلم کوتاه مادرزاد، طرحی جسورانه در به چالش کشیدن توقعات اجتماعی است که ریشه­ این نگرانی­‌ها را با تصاویر بصری بسیار حساس و با بازگشت به سنت­‌های هنرهای زیبا، متعلق به فرهنگ چندهزارساله خاورمیانه نشان می­‌دهد.
مادرزاد، راوی داستان روژا، دختر نوجوان روستایی است که در ازای خون­‌بهای یک قتل به عقد پیرمردی در­می‌­آید.
برادران سامکو (آکو زندکریمی و سامان حسین پور)، پیش از «مادرزاد»، دو فیلم کوتاه ذبح و دیگری را نیز به صورت مشترک نوشته و کارگردانی کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *