10:02

بانی‌فیلم: امسال در جشنواره ساندنس امریکا، فیلم‌های دو زن فیلمساز ایرانی حضور دارند.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، امسال دو فیلم از دو فیلمساز زن ایرانی در دو بخش سینمای امریکا و سینمای بین‌المللی توانستند جایزه تماشاگران را به دست آورند.
امشب داوری این جشنواره به کار خواهد رسید.
امسال هم جشنواره ساندنس مثل هر سال، دو مسابقه مجزا دارد که شامل بخش مسابقه فیلم‌های امریکایی و بخش مسابقه فیلم‌های بین‌المللی است. در بخش سینمای امریکا فیلم «نسخه ایرانی» ساخته مریم کشاورز کارگردان مقیم امریکا توانست جایزه تماشاگران را و همچنین جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کند.
«نسخه ایرانی» فیلمی کمدی/ دراماتیک درباره یک خانواده ایرانی در امریکاست که موقع عمل کردن قلب شخصی که بزرگ خانواده است، مسایلی پیش می‌آید و نکات رازآمیزی میان آنها برملا می‌شود.
اما فیلم دیگر فیلمساز ایرانی که در بخش مسابقه بین‌المللی حضور داشت، «شیدا» ساخته خانم نورا نیاسری فیلمساز ایرانی ساکن استرالیاست که این فیلم هم توانست جایزه تماشاگران را به دست آورد.
«شیدا» درباره یک مادر ایرانی با بازی زهرا امیرابراهیمی است که به همراه فرزند شش ساله‌اش در استرالیا پناهنده شده است، شیدا که تحت ظلم همسرش بوده، در مرکزی برای حمایت از زنان ستمدیده زندگی می‌کند.
ساندنس امسال، جایزه بزرگ بخش سینمای امریکا به فیلم «هزار و یک» نخستین ساخته او روکول داده شد.
در بخش بین‌المللی هم جایزه بزرگ به فیلم «اسکراپر» تعلق گرفت.
جدا از فیلم‌های داستانی، در بخش مستند نیز جوایز به آثار برتر اهدا شد.
گفتنی‌ست که جشنواره بین المللی ساندنس از سال ۱۹۸۱ توسط رابرت ردفورد بازیگر مشهور سینما بنیان گذاشته شد. هدف این فستیوال، حمایت از سینمای مستقل امریکا و جهان است. بسیاری از فیلم‌ها و کارگردانان شناخته شده امروز، ابتدا در جشنواره ساندنس کشف شده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *