10:23

برگزاری بیست‌وششمین مراسم اهدای «جوایز ادبیات داستانی زنان»، به علت تمدید محدودیت‌های کرونایی در انگلیس، دو ماه به تعویق افتاد.
به گزارش ایرنا از مجله بوک سلر، پس از آن که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از عقب افتادن لغو محدودیت‌های کرونایی در این کشور خبر داد، مراسم اهدای جوایز ادبیات داستانی زنان سال ۲۰۲۱ دو ماه به تعویق افتاد و از هفتم ژوئیه (۱۶ تیر ۱۴۰۰) به هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) موکول شد.
کیت ماس (Kate Mosse) دبیر این جایزه در گفت‌وگو با بوک سلر گفت: اگرچه از این که مجبور شدیم مراسم حضوری اهدای جوایز سال ۲۰۲۱ را به تاخیر بیندازیم، ناامید شدیم اما برای چنین سرانجامی برنامه ریزی کرده بودیم. ماموریت جایزه ادبیات داستانی زنان، تقدیر از صدای زنان و خلاقیت زنان است و حس کردیم امسال، پس از ۱۵ ماه، می‌خواهیم یک جا دور هم جمع شویم و از نویسندگان، خوانندگان و ناشران به درستی قدردانی کنیم.
ماس افزود: نفع این تاخیر در آن است که به ما دو ماه بیشتر زمان می‌دهد تا نامزدهای نهاییمان را تبلیغ کرده و کمک کنیم این ۶ رمان استثنایی به دست خوانندگان علاقه‌مند برسند.
با وجود این تعویق دو ماهه، دیروز و امروز (۲۵ و ۲۶ خرداد) مراسمی با عنوان فستیوال مجازی نامزدهای نهایی (Virtual Shortlist Festival) با میزبانی متولیان جایزه ادبیات داستانی زنان برگزار شد که در آن بازیگران متن آثار راه یافته به فهرست نامزدهای نهایی را خواندند.
جایزه ۳۰ هزار پوندی ادبیات داستانی زنان از بیست و شش سال پیش تاکنون هرساله از آثار داستانی ممتاز، بلندپروازانه و دست اول که توسط زنان از سراسر جهان به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند، حمایت و تقدیر می‌کند.
بریت بنت انگلیسی با نیمه در حال محو شدن، پاتریشیا لاکوود آمریکایی با رمان کسی در این مورد حرف نمی‌زند، کلر فولر انگلیسی با زمین ناآرام، یا گیاسی نویسنده غنایی- آمریکایی با پادشاهی متعالی و چری جونز اهل باربادوس با رمان خواهر یک فرد مسلح چطور خانه‌اش را جارو می‌زند، نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۲۱ هستند و برناردین اواریستو رمان‌نویس رنگین‌پوست انگلیسی که با رمان دختر، زن، دیگری برنده جایزه بوکر سال ۲۰۱۹ شد، در راس هیات داوران امسال این جایزه قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *