15:28

فروش جهانی قسمت سوم از مجموعه فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» در مقایسه با قسمت دوم، که در آن جانی دپ نقش گریندل‌والد را بازی می‌کرد، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافت.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور در مقایسه با دیگر فیلم‌های دنیای جادویی هری پاتر در طلسم تماشاچیان چندان موفق نبود.
قسمت آخر از سه گانه جانوران شگفت انگیز که ماجراهایش دهه‌ها پیش از آغاز ماجراجویی‌های هری، رون و هرماینی در هاگوارتز اتفاق می‌افتد، این آخر هفته در ۲۲ بازار جهانی اکران شد اما تنها ۵۸ میلیون دلار فروش کرد.
افت فروش اسرار دامبلدور در مقایسه با قسمت دوم سه گانه جانوران شگفت انگیز به خوبی محسوس است؛ فیلم جانوران شگفت‌انگیز ۲: جنایات گریندل‌والد که در سال ۲۰۱۸ اکران شد، در سه روز اول اکران در سینماهای بین‌المللی، ۱۹۱ میلیون دلار فروش کرد. البته جنایات گریندل‌والد آن زمان در ۷۹ کشور اکران شده بود اما قسمت سوم تا هفته آینده که در ۴۴ بازار دیگر از جمله فرانسه، ایتالیا، کره، برزیل و مکزیک اکران می‌شود، از چنین بازار وسیعی محروم خواهد بود.
تماشاچیان چینی نیز از جانوران شگفت انگیز ۳ به سردی استقبال کردند. اسرار دامبلدور در اکران افتتاحیه خود در چین تنها ۱۰ میلیون دلار فروخت در حالی که جنایات گریندل‌والد کار خود را در این بزرگترین بازار سینمایی جهان با ۳۶ میلیون دلار و فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها کار خود را با ۴۰ میلیون دلار فروش آغاز کرده بودند. البته کشور چین در حال حاضر با افزایش آمار ابتلا به کرونا روبه روست و حدود ۵۰ درصد سینماهای این کشور تعطیل شده‌اند.
بیشترین فروش فیلم اسرار دامبلدور به ترتیب مربوط به آلمان، ژاپن، انگلیس و استرالیاست. این فیلم آخر هفته آینده در سینماهای آمریکا و کانادا روی پرده خواهد رفت.
کاهش فروش بین‌المللی جانوران شگفت‌انگیز ۳ که در غیاب جانی دپ و جایگزینی او با مدس میکلسون اتفاق افتاد، از آن جهت نگران کننده است که این مجموعه همیشه بیشتر در بین مخاطبان بین المللی محبوب بود. تا جایی که دو قسمت اول این سه گانه نزدیک به ۷۵ درصد فروش خود را مدیون بازارهای خارجی بودند.
فیلم اسرار دامبلدور به کارگردانی دیوید ییتس و با صرف هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است. جی. کی رولینگ فیلمنامه این اثر را در همکاری با استیو کلاوز نوشته که نویسنده چندین فیلمنامه از فیلمنامه‌های مجموعه هری پاتر هم بود. در این فیلم آلبوس دامبلدور، از اساتید محبوب هاگوارتز، برای مقابله با جادوگر شرور، گلرت گریندل‌والد، با نیوت اسکمندر دست به یکی می‌کند.
جانی دپ آبان ماه سال ۹۹ با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد به درخواست استودیو فیلمسازی برادران وارنر، از بازی در نقش گلرت گریندل‌والد در مجموعه فیلم‌های جانواران شگفت‌انگیز (The Fantastic Beasts) کناره‌گیری می‌کند.
ماجرا از آن جا شروع شد که دادگاه عالی بریتانیا دوشنبه هفته گذشته (۱۲ آبان ۹۹) در پرونده شکایت این هنرپیشه سرشناس آمریکایی از روزنامه انگلیسی سان به جرم افترا، علیه او رای داد. نشریه سان در سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای از جانی دپ به عنوان مردی که دست به زن دارد و همسرش را کتک زده است، یاد کرده بود.
این ستاره ۵۷ ساله سینما نیز موضوع را به دادگاه کشاند به این امید که بتواند وجهه از دست رفته خود را بازگرداند اما هیچ چیز آنطور که او انتظار داشت پیش نرفت. دادگاه علیه او رای داد و همین برای کمپانی برادران وارنر کافی بود تا این هنرپیشه رسوا را از سری فیلم‌های جانواران شگفت‌انگیز کنار بگذارد.
در بخشی از نامه اینستاگرامی جانی دپ اینطور آمده است: به اطلاعتان می‌رسانم برادران وارنر از من خواسته از نقش گریندل‌والد در جانوران شگفت‌انگیز کناره‌گیری کنم و من هم به این درخواست احترام گذاشته و با آن موافقت می‌کنم.
کمپانی فیلمسازی برادران وارنر نیز در بیانیه‌ای خبر کناره‌گیری دپ از این مجموعه سینمایی را تایید کرد و گفت بازیگر جدیدی برای این نقش انتخاب خواهد شد.
جانی دپ برای اولین بار در فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها (۲۰۱۶) در نقش گریندل‌والد ظاهر شد و سپس در فیلم جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد بازی در این نقش را تکرار کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *