11:05

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» برای رقابت در جوایز «بفتا ۲۰۲۲» واجد شرایط شناخته نشد.
به گزارش ایرنا به نقل از ددلاین، فیلم ابرقهرمانی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در بفتای ۲۰۲۲ هیچ جایزه‌ای دریافت نخواهد کرد.
ماجرا از این قرار است که استودیو سونی این فیلم را به موقع در پلتفرم پخش آنلاین بفتا، بفتا ویو (Bafta View)، بارگذاری نکرده و از این رو مرد عنکبوتی جدید واجد شرایط رقابت برای جوایز بفتا نخواهد بود. این خبر به اطلاع اعضای بفتا نیز رسیده است.
استودیو فیلمسازی سونی و متولیان بفتا تلاش کردند بر سر معافیت این فیلم با هم توافق کنند اما مذاکرات در این باره بی‌نتیجه ماند. در حال حاضر اگر یکی از اعضای بفتا روی صفحه مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست کلیک کند، به جای کل فیلم تنها یک تیزر دو دقیقه‌ای برای وی نمایش داده خواهد شد.
بفتا در این باره بیانیه‌ای را در پلتفرم استریم خود منتشر کرده است با این مضمون: مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست واجد شرایط شرکت در جوایز فیلم بفتا ۲۰۲۲ نبود بنابراین در این رقابت شرکت داده نشد. همان‌طور که در آیین‌نامه ما آمده است، همه فیلم‌ها باید قبل از بسته شدن دور اول رای گیری ها روی سرویس بفتا ویو در اختیار رای دهندگان قرار گیرند تا رعایت انصاف و برابری برای همه فیلم‌ها تضمین شود اما این فیلم توسط توزیع کننده بارگذاری نشد.
بفتا شرط بارگذاری فیلم‌های شرکت‌کننده روی بفتا ویو را در تابستان سال ۲۰۲۰ اعمال کرد.
دور اول رای گیری‌های جوایز بفتا روز سوم ژانویه (13 دی) بسته شد و تمام فیلم‌ها باید تا آن روز بارگذاری می‌شدند. بنابر یک فرضیه احتمالی، سونی آنقدر به اکران سینمایی مرد عنکبوتی جدید پایبند است که از ترس منتشر شدن فیلم، حاضر نیست خطر اکران این فیلم روی پلتفرم خصوصی بفتا را به جان بخرد.
این خبر ضربه‌ای بزرگ به کارزار مرد عنکبوتی برای شگفتی آفرینی در فصل جوایز سینمایی بود. این فیلم که ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ۱۴۰۰) روی پرده سینماها رفت تاکنون ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است و به عنوان یکی از مدعیان جدی اسکار به شمار می‌رود و درخواست‌ها برای ورود این فیلم به فهرست نامزدهای اسکار بهترین فیلم روز به روز بیشتر می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *