11:00

فرهنگسرای سرو به مناسبت روز مادر ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری تدارک دیده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6، همزمان با ایام میلاد فرخنده حضرت زهرا سلام الله علیها و فرارسیدن روز مادر، فرهنگسرای سرو ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری را تدارک دیده است. این برنامه‌ها در 2 بخش اجرای حضوری و در فضای مجازی ویژه بانوان تدارک دیده شده است.
ورکشاپ‌ نقاشی‌خط، خوشنویسی و تصویرسازی در فرهنگسرای سرو
ورکشاپ‌های هنری عفاف و حجاب با عنوان «بانوی آب و آیینه» از جمله این برنامه‌هاست که در سالروز ولادت حضرت زهرا در فرهنگسرای سرو برگزار شده و به گرامیداشت مقام و منزلت زن می‌پردازد.
ورکشاپ‌های «نقاشی خط»، خوشنویسی و تصویرسازی با محوریت سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) و اسماء مبارک این بانوی بزرگ عالم تشیع از جمله برنامه‌های هنری این رویداد است. این ورکشاپ تخصصی با حضور مربیان رشته‌های تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی روز یکشنبه 3 بهمن ماه از ساعت 13 تا 18 برگزار می‌شود.
مهمانان مادر در روز مادر/ تولید مستندهای کوتاه و قدردانی از 3 مادر شهید
در ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر، فرهنگسرای سرو در قالب برنامه‌ای با عنوان‌ «مهمان مادر» سراغ جمعی از مادران شهدا رفته و ضمن تهیه مستندی کوتاه از صلابت و شکیبایی این مادران، از آنها تقدیر و تجلیل می‌کند.
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت مادران شهدا که با اخلاص و همتی بلند فرزندان غیور خود را برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب روانه میدان جهاد و شهادت کرده‌اند به ثمر نشسته است و بی‌‌تردید این انقلاب مرهون زحمات و بردباری چنین مادران با ایمان و فداکاری است.
مجموعه مستند «مهمان مادر» با حضور در منزل 3 مادر شهید عالیقدر، شهیدان عتیقی نژاد، حاجی شاه و بلالی از سوی فرهنگسرای سرو تولید شده و روایتی متفاوت از نصایح و پندهای این عزیزان به شهروندان است.
«هدیه حجاب»، هدیه‌ای متفاوت به بانوان کم برخوردار
برنامه دیگر فرهنگسرای سرو به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها، برگزاری فعالیت‌های خیرخواهانه و خداپسندانه در قالب طرح‌های کمک معیشتی و اهدای هدیه حجاب است.
از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برپایی پویش «هدیه حجاب» اشاره کرد. این پویش به منظور تامین منسوجات و ملزومات عفاف و حجاب برای بانوان کمتر برخوردار برگزار خواهد شد.
این طرح به همت هیئت محبین الزهرا (س) و کانون جهادی شهید محمدرضا زارع اجرا می‌شود و خیرین جهت شرکت در این امر خداپسندانه می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت 6037998125573427 واریز کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09123102005 تماس بگیرند.
علاوه براین، به نیت سلامتی تمام مادرها، بسته‌های معیشتی در میان مادران نیازمند سرپرست خانوار توسط گروه‌های جهادی و کانون‌ها توزیع می‌شود.
بانوی دو عالم از قاب یک کتاب به کودکان و نوجوانان معرفی می‌شود
ویژه برنامه «آیینه عصمت» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر شهروندان با سبک زندگی فاطمی از سوی فرهنگسرای سرو اجرا می‌شود.
در این برنامه، کتاب «از فاطمه به فاطمه» اثری از شکوه قاسم‌نیا برای کودکان و نوجوانان در قالب ویدئوکلیپ معرفی می‌شود.
این محصول از سوی کتابخانه سرو تولید شده و در اینستاگرام این مدیریت فرهنگی و هنری منتشر می‌شود.
معرفی نام‌ها و القاب حضرت زهرا (س) در پوسترهای «حکمت»
مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 به مناسبت فرارسیدن ولادت فرخنده حضرت زهرا سلام الله علیها، تعدادی از نام‌ها و القاب بانوی دوعالم را از کلام علامه مجلسی و رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه‌ای استخراج کرده و در قالب مجموعه پوسترهایی با عنوان «حکمت» در فضای مجازی منتشر می‌کند.
این مجموعه پوستر جهت بهره‌برداری شهروندان و بازنشر در فضای مجازی در شبکه‌های مجازی فرهنگسرای سرو منتشر می‌شود.
برپایی ایستگاه قصه‌گویی و نقاشی خلاق در کتابخانه سرو
کتابخانه سرو به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ایستگاه قصه‌گویی و نقاشی خلاق را ویژه کودکان برگزار می‌کند.
ویژه برنامه «بانوی مهربان» با هدف معرفی شخصیت والای حضرت زهرا سلام الله علیها به کودکان، سیره و سبک زندگی ایشان در قالبی متفاوت برگزار می‌شود.
براین اساس، این ویژه برنامه با حضور جمعی از کودکان و هنرمندان قصه‌گویی و نقاشی خلاق در کتابخانه فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.
از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای سرو به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها می‌توان به تهیه و انتشار فوتوکلیپ «مادر من یاور من» در فضای مجازی، معرفی کتاب «من حضرت زهرا را دوست دارم» نوشته غلامرضا حیدری ابهری در قالب فلش کارت مجازی و فوتوکلیپ «فرشته آسمانی» با هدف معرفی مقام و منزلت زن ایرانی اشاره کرد. هم‌چنین در قالب ویدئوکلیپی با عنوان «رهیده»، خانم کاترین شاکدام، بانوی تازه مسلمان شده که نویسنده کتاب‌های ارزشمندی درخصوص ائمه و اهل بیت علیهم السلام است معرفی می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *