20:09

بانی‌فیلم: داستان اکران و پخش فیلم‌های سینمابی در خاورمیانه، تابع مناسباتی‌ست که محور اصلی آن را باید در مدیریت و برنامه‌ریزی شرکت توزیع‌کننده فیلم دانست!
مسلم کیفیت فیلمی که قرار است اکران شود از اولویت‌های غیرقابل انکار در حوزه اکران است اما اینکه این فیلم در چه فصلی و در چه شرایطی باید روی پرده سینماها برود نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت کمپانی پخش‌کننده است.
طی هفته‌های گذشته یک فیلم مالایایی تولید شده در سیستم فیلمسازی هند به نام «۲۰۱۸» به کارگردانی جود آنتانی جوزف، توسط شرکت سینمایی فارس فیلم، روی پرده سینماهای خاورمیانه رفته و توانسته موفقیت اقتصادی فراوانی را کسب کند.
فیلم «۲۰۱۸» که با موضوع سیل ویرانگر در استان کرالای هندوستان ساخته شده، یکی از موفق‌ترین فیلم سینمای فاجعه است. تووینو توماس، کونچاکو بوبان و آصف علی بازیگران این فیلم مالایایی هستند که مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است. «۲۰۱۸» به زبان‌های مالایالی، تامیل، تلوگو، کانادا و هندی روی پرده سینماها رفته.
روزنامه گلف نیوز، با بهانه اکران فیلم «۲۰۱۸» در سینماهای امارات، گزارشی منتشر کرده است که ترجمه آن را می‌خوانید:

تووینو توماس بازیگر نقش اول فیلم «۲۰۱۸» پس از کسب عنوان پرفروش‌ترین این فیلم به امارات می‌رود تا موفقیت بزرگ فیلمش را جشن بگیرد.
ستارگان فیلم حماسی «۲۰۱۸» که در مورد سیل کرالاست، برای جشن گرفتن موفقیت پرفروش این فیلم مالایایی «2018»، در دوبی و شارجه حضور خواهند داشت. گروه سازنده این فیلم و بازیگرانش شامل تووینو توماس، آصف علی، کونچاکو بوبان، وینیت سرنیواسان و آپارنا بالامورالی روز چهارم ژوئن در امارات متحده عربی خواهند بود تا با طرفداران خود دیدار کنند.
این مراسم با حضور جود آنتانی جوزف، کارگردان آن و بازیگران تنوی رام، ناراین، لال حضور خواهند داشت.
«۲۰۱۸» نسخه‌ای دراماتیزه‌ شده از فاجعه جاری شدن سیل کرالاست که وقوعش این ایالت جنوب هند را لرزاند و قهرمانان واقعی آن که برای نجات جان انسان‌ها دست به کار شدند، تجارت شگفت‌انگیزی را در گیشه سینماهای امارات متحده عربی انجام دادند.

به گفته احمد گلچین، بنیانگذار و رئیس شرکت سینمایی فارس‌فیلم، شرکتی که «۲۰۱۸» را در این منطقه توزیع کرده است، می‌گوید این فیلم حماسی به رهبری تووینو توماس تا کنون بیش از ۱۹/۵ میلیون درهم در سراسر خاورمیانه فروش کرده.
گلچین به گلف نیوز گفت: «انتظار نداشتم این فیلم گیشه را به آتش بکشد، اما از همه محاسبات ما فراتر رفت و در میان فیلم‌های مالایایی به ماشین “پول‌ریزی” تبدیل شد.»
موفقیت اقتصادی «۲۰۱۸» گلچین را به یاد استقبال شگفت‌انگیز تماشاگران از فیلم کلاسیک «تایتانیک» در گیشه سال ۱۹۹۷ می‌اندازد.
رییس شرکت فارس‌فیلم در ادامه افزود: «۲۰۱۸» هم درست مانند روال و چگونگی تبدیل فیلم هالیوودی «تایتانیک» در اکران جهانی، این فیلم نیز الگوی مشابهی را نشان می‌دهد. «۲۰۱۸» کشتی تایتانیک هند است! به یاد می‌آورم که چگونه حق پخش «تایتانیک» را به قیمت ۱۴۰۰۰دلار خریدم و فروشش در اکران منطقه، بیش از ۲ میلیون دلار شد!» گلچین ادامه داد: «۲۰۱۸» مسیر موفقیت مشابهی را در گیشه دنبال خواهد کرد.
احمد گلچین که از موفقیت «۲۰۱۸» در باکس آفیس غافلگیر شده بود، همچنین فاش کرد که قصد دارد هفته آینده نسخه هندی این فیلم موفق مالایایی را روانه پرده سینماها کند.
او گفت: «ما می‌خواهیم این فیلم توسط تماشاگران غیرمالایی نیز دیده شود. نسخه هندی این فیلم دو ساعت زمان دارد و کمی کوتاه‌تر از نسخه اصلی است.»
فروش نسخه مالایالی زبان «۲۰۱۸» که روز پنجم ماه می در سینماهای امارات اکران شد، همچنان روند صعودی دارد و امیدها را نسبت به موفقیت تجاری فیلم‌های مالایایی افزایش داده است.
بازیگران اصلی فیلم قرار است با با بیش از شش هزار طرفدار خود در نمایشگاه شارجه ملاقات کنند.
نیسار سید، مدیر عامل آسیاویژن و برگزارکننده این مراسم گفت: این رویداد رایگان است و بیش از ۶۰ بازیگر و خدمه فیلم «۲۰۱۸» با طرفداران خود تعامل خواهند داشت.
تووینو توماس پیش از این هنگام اکران این فیلم در مصاحبه با گلف‌نیوز، «۲۰۱۸» را چالش‌برانگیزترین پروژه حرفه‌ای خود خوانده بود.
این هنرپیشه بالیوودی گفت: «فیلمبرداری این فیلم بسیار چالش‌برانگیز بود. «۲۰۱۸» از آن فیلم‌هایی نیست که در اتاقی بنشینیم و با هم صحبت کنیم تا داستانی حول شخصیت‌ها ترسیم شود. همه ما می‌دانستیم که این فیلم باید از نظر بصری خیره‌کننده باشد… بازسازی آن همه باران‌های شدید و خانه‌هایی که زیر آب رفتند، آسان نبود، باید محدودیت‌های بودجه ما را به خاطر بسپارید.»
این بازیگر خودساخته که به‌ خاطر فیلم‌های پرفروش «مایانادی» و «مینال مورالی» شناخته می‌شود، همچنین خاطر نشان کرد که فیلم‌های مالایایی برای ساخت فیلم‌های مهیج و قدرتمند با بودجه‌های محدود، برخلاف فیلم‌های بالیوود و هالیوود که تخصیص بودجه از یک اسکله شیب‌دار و وسیع‌تر آغاز می‌شود، به داستان‌های محکم و بازیگران با استعداد متکی هستند.»
او اضافه کرد: «برای مثال، فیلم فاجعه‌آمیز هالیوودی مانند «2012»، یک نمایش بصری با میلیون‌ها دلار بودجه بود. اما بودجه ما در تولید «۲۰۱۸» با کسری بی‌نهایت از فیلم هالیوودی قرار داشت و ما بودجه اندکی را هزینه کردیم. وقتی بودجه این فیلم را با دیگر فیلم‌های مالایایی مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که بودجه متوسطی است. حقیقت این است که ما مجبور بودیم با محدودیت‌های زیادی مبارزه کنیم.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *