11:35

تورنتو قصد دارد بیش از پیش تبدیل به یکی از مراکز اصلی تولید فیلم و سریال در آمریکای شمالی شود.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، شرکت‌های هکمن کپیتال پارتنرز و ام‌بی‌اس گروپ قصد دارند یک استودیو کمپلکس عظیم ۲۵۰ میلیون دلاری در تورنتو بسازند و این پروژه‌ای است که بیشترین سرمایه‌گذاری صنعت تهیه فیلم در بیش از ۲ دهه گذشته در آن انجام خواهد شد.
هاب رسانه‌ای بِیسین در منطقه کنار آب پورت لندز در این مرکز استان واقع خواهد شد. این استودیو بیش از ۱۵۲ هزار متر مربع فضا برای تولید فیلم، سریال و محتوای دیجیتال فراهم می‌کند که این شامل هشت صحنه ضبط صدا و همچنین فضاهای کارگاهی و دفتری می‌شود. همچنین یک پیاده‌رو سنگ‌فرش‌شده برای زیباسازی فضای بیرونی ساخته می‌شود.
پائولا فلچر رییس هیات مشاوره رسانه فیلم و تلویزیون شهر در بیانیه‌ای گفت: با توجه به اینکه ارزش پروژه‌های تولیدی در تورنتو قرار است در سال ۲۰۲۲ به رقمی رکوردشکن برسد و از رکورد ۲.۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹ عبور کند، صنعت نیازمند یک هاب رسانه‌ای درجه یک است تا جوابگوی تقاضای بیشتر برای فضا و همچنین استعدادهای تورنتو باشد.
او تاکید کرد که این هاب جدید فقط مجموعه‌ای از ساختمان‌ها نخواهد بود و هدفش فراهم کردن تجربه کاری و فرصت برای تعلیم استعدادهای جدید هم خواهد بود.
۲ شرکت سازنده مبلغ آغاز به کار یک میلیون دلار برای راه‌اندازی یک برنامه تعلیمی خرج کرده‌اند. بخش دانشگاهی شرکت ام‌بی‌سی که تجربه درست کردن برنامه‌های اختصاصی برای تعلیم استعدادها دارد، فضای تمرین و تجربه کار جدید ویژه‌ای برای دانش‌آموزان در مدرسه‌های محلی هم خلق می‌کند.
سازمان املاک تورنتو و شورای شهر آن پیشنهاد ساخت استودیو را تایید کردند و در نهایت شهردار جان توری خبر نهایی‌سازی قرارداد آن را اعلام کرد.
توری گفت این هاب باعث می‌شود ظرفیت تهیه تورنتو افزایش یابد، شغل‌های جدیدی خلق شود و سرمایه‌های بیشتری از سراسر دنیا به سمت شهر جذب شود.
تورنتو با نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی است. این شهر تبدیل به یکی از مقاصد جاافتاده تولید فیلم و سریال شده و از پروژه‌های شناخته‌شده تولید آن می‌توان از «ببین»، «شیتز کریک»، «گامبی وزیر» و «جک ریچر» نام برد.
نت‌فلیکس هم امسال اعلام کرده قصد دارد دفتر مرکزی جدید خود در کانادا را در این شهر افتتاح کند و امیدوار است محتوای بیشتری آنجا تولید کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *