17:30

توییتر ۸۰۹.۵ میلیون دلار برای حل و فصل دعوی ادعای جک دورسی و دیگر سرمایه‌گذاران پرداخت می کند.

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، توییتر ۸۰۹.۵ میلیون دلار برای حل و فصل دعوی ادعای جک دورسی و دیگر سرمایه گذاران پرداخت می کند.

توییتر یک توافقنامه الزم برای حل و فصل یک دعوای حقوقی طبقاتی فاش کرد که بر اساس آن، این شبکه اجتماعی ۸۰۹.۵ میلیون دلار برای حل و فصل ادعاهایی که اطلاعات گمراه کننده تعامل کاربران را به سرمایه گذاران ارائه می دهد، پرداخت می کند.

شکایت اصلی که در سال ۲۰۱۶ توسط یکی از سهامداران توییتر، به دادگاه تسلیم شده بود دورسی و دیگران از جمله مدیر عامل سابق دیک کاستولو و عضو هیئت مدیره ایوان ویلیامز، حقایق مربوط به کند شدن رشد کاربران توییتر را پنهان کرده اند، در حالی که سهام شخصی خود را به صدها میلیون دلار سود داخلی فروخته اند.

این شکایت ادعا می کند که این شرکت کاربران فعال روزانه (DAU) را به عنوان شاخص اصلی مشارکت کاربران توییتر در اوایل سال ۲۰۱۵ ردیابی می کند، اما در آن زمان (زمانی که آمار کاربران فعال ماهانه را گزارش می کرد) این موضوع را برای سرمایه گذاران فاش نکرد. بر اساس این شکایت، ارقام DAU توییتر نشان داد که میزان مشارکت کاربران ثابت یا در حال کاهش است.

توییتر روز دوشنبه در یک پرونده 8-K، خاطرنشان کرد که توافق نهایی حل و فصل شامل پذیرش، امتیاز دادن یا یافتن هرگونه نقص، مسئولیت یا تخلف توسط شرکت یا هر متهم نخواهد بود. توافق هنوز نیاز به تأیید دادگاه دارد.  پرونده تلفیقی در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا در حال رسیدگی است.

این شرکت گفت که قصد دارد از پول نقد موجود برای پرداخت مبلغ تسویه حساب، که انتظار می رود در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ پرداخت شود، استفاده کند. توییتر انتظار دارد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ هزینه ای برای تسویه حساب ثبت کند.

تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ ، توییتر ۴.۱۳ میلیارد دلار پول نقد و معادل آن و همچنین سرمایه گذاری های کوتاه مدت به ارزش ۴.۴۸ میلیارد دلار دارا بوده است. این شرکت با قوی ترین رشد درآمد سه ماهه از سال 2014 پیش بینی های مالی وال استریت را برای سه ماهه دوم برآورد کرد. در این مدت، توییتر اعلام کرد که به طور متوسط ۲۰۶ میلیون کاربر فعال روزانه دارد که از آنها درآمد کسب می کند، در مقایسه با ۱۹۹ میلیون نفر در سه ماهه اول و ۱۱ درصد در طول کل سال. با توجه به کاهش ۱ میلیون پیوسته DAUs ایالات متحده، بازارهای بین المللی کل رشد توئیتر را تشکیل می دهند.

صندوق بازنشستگی ملی صنعت آسانسور،که توسط «رابینز گلر رودمن و داود» نمایندگی می شد و «مدیریت سرمایه گذاری کِی بی سی» به نمایندگی از شرکت «ماتلی رایس ال ال سی» دو شاکی اصلی در پرونده تقلب در بورس اوراق بهادار علیه توییتر هستند.

جک دورسی (Jack Patrick Dorsey) زاده نوامبر ۱۹ سال ۱۹۷۶ طراح نرم‌افزار آمریکایی، بنیانگذار و مدیر عامل توییتر و همچنین اسکویر «شرکت پرداخت همراه»، به عنوان یک نوآور برجسته شناخته شده‌ است. دورسی در سنت لوییس، میسوری بزرگ شد. او تحصیلات عالی خود را از دانشگاه علم و صنعت میسوری آغاز کرد و بعد به دانشگاه نیویورک منتقل شد. در همین دانشگاه برای اولین بار ایده خلق توییتر را ارائه داد.

جک دورسی از علاقه‌مندان به دنیای بیت کوین محسوب می‌شود و آینده آن را روشن توصیف کرده‌است. در آوریل ۲۰۲۰ و پس از دنیاگیری کروناویروس، دورسی ادعا کرد برای مقابله با بیماری و کاهش آلام آن، مبلغ یک میلیارد دلار اهدا کرده‌ است. این مبلغ که معادل ۲۸٪ دارای‌های شخصی دورسی است از سهام او در شرکت اسکویر تامین می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *