22:23

دنی ویلنوو قرار است فیلمی اقتباسی از یکی از داستان‌های آرتور سی‌کلارک استاد نوشتن داستان‌های علمی تخیلی بسازد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، دنی ویلنوو پس از ساخت فیلم علمی تخیلی «تل‌ماسه» با اقتباس از رمانی از فرانک هربرت، اکنون قرار است یک سفر عمیق‌تر در دنیای علمی تخیلی داشته باشد.

پروژه بعدی این کارگردان با اقتباس از داستان «میعاد با راما» از آرتور سی‌کلارک پیشگوی دنیای فناوری شکل می‌گیرد.

کمپانی «الکون انترتینمنت» که قبلاً با ویلنو در پروژه‌های «بلید رانر ۲۰۴۹» و «زندانیان» همکاری کرده بود حقوق ساخت فیلمی با اقتباس از این رمان کلاسیک آرتور سی‌کلارک را به دست آورده است.

این رمان قبلاً مورد توجه مورگان فریمن و کمپانی تولید فیلم وی واقع شده بود و اکنون قرار است با همکاری «الکون» آن را تولید کنند.

ماجرای رمان «میعاد با راما» که نخستین بار در سال ۱۹۷۳ منتشر شده بود در دهه ۲۱۳۰ می‌گذرد و درباره یک سفینه فضایی استوانه‌ای شکل در ابعاد ۳۱ در ۱۲ مایل است که وارد منظومه شمسی می‌شود. داستان از زاویه دید گروهی از کاوشگران بیان می‌شود که تلاش دارند اسرار این کشتی فضایی را کشف کنند. این رمان در زمان انتشارش هم برنده جایزه هوگو و هم برنده جایزه نبولا شد که ۲ جایزه مهم برای تجلیل از رمان‌های علمی تخیلی هستند.

آرتور سی‌کلارک خالق داستان‌هایی چون «۲۰۰۱: اودیسه فضایی» است که با همکاری استنلی کوبریک به یک شاهکار سینمایی بدل شد. آثار ویلنوو نیز بیشتر با آثار کوبریک مقایسه می‌شود و به ویژه فیلم علمی تخیلی وی «ورود» از این بابت تحسین شده است.

ویلنوو کارگردان کانادایی برنامه شلوغی پیش روی دارد و پیشتر اعلام شده بود که ساخت ادامه فیلم «تل‌ماسه» که تنها نیمه اول رمان هربرت را دربرگرفته، در دستور کار قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *