اعلام جزییات مراسم تشییع

10:40

تهیه کننده سریال «سلمان فارسی»، جلیل فتوحی‌نیا را یکی از چهره‌های موثر در مسیر ساخت این پروژه تاریخی برشمرد و فقدان او را برای این پروژه، سخت دانست.
حسین طاهری ـ تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» ـ در گفت و گویی با ایسنا درباره درگذشت جلیل فتوحی نیا ـ یکی از طراحان صحنه این مجموعه تاریخی ـ بیان کرد: فتوحی نیا مردی جدی و با پشتکار بود؛ او به رغم بیماری، با تمام وجود در خدمت پروژه بود و به عنوان یکی از طراحان صحنه، همکاری سازنده و خلاقانه‌ای با گروه هنری سریال «سلمان فارسی» داشت. این هنرمند با تلاش و ایده‌های خود نقش چشمگیری در پرداخت جزئیات سریال ایفا کرد.
تهیه کننده «سلمان فارسی» با اعلام پایان فیلمبرداری این سریال در کشور ارمنستان، از بازگشت عوامل این مجموعه به کشور خبر داد و گفت: همکاران جناب آقای فتوحی نیا در پروژه «سلمان فارسی»، با قلوبی آکنده از اندوه در مراسم تشییع پیکر او حضور خواهند یافت.
وی با بیان اینکه مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم فتوحی نیا، فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) در تهران انجام می شود، یادآور شد: مراسم یادبود او نیز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح جمعه (دوم دی ماه) در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد.
جلیل فتوحی‌نیا طراح صحنه و لباس سینما و سریال‌های تلویزیونی در سن ۵۲ سالگی بر اثر بیماری درگذشت.
فتوحی‌نیا متولد سال ۱۳۴۹ در سبزوار بود که دستیاری طراحی در فیلم سینمایی «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی ایرج قادری و طراحی صحنه و لباس فیلم‌های «عروس آتش»، «کوچه پاییز»، «سلام به انتظار»، «انتهای قدرت» و «گنج» از دیگر آثار سینمایی او هستند. وی همچنین طراحی صحنه سریال‌های «داستان یک شهر» اصغر فرهادی، «مختارنامه» و «سلمان فارسی» داود میرباقری را نیز برعهده داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *