10:41

شنبه/دهم سپتامبر روز پایانی اکران فیلم‌های حاضر در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز است؛ روزی که به غیر از فیلم ایرانی «خرس نیست» اکران دیگری در بخش اصلی این دوره از جشنواره نخواهد بود اما بازار فیلم‌های کوتاه در این روز گرم است.
به گزارش ایرنا از ونیز، روز شنبه ۱۹ شهریور، ۶ فیلم کوتاه از ایتالیا، استرالیا، نروژ، مالزی، مصر و یک محصول مشترک فرانسه، آمریکا و انگلستان در بخش «افق»های جشنواره نمایش داده خواهند شد.
سالا کازینو مکانی است که برای اکران این فیلم‌ها در نظر گرفته شده است.
شامگاه دهم سپتامبر تمامی بخش‌های جشنواره هفتاد و نهم فیلم ونیز برندگان خود را خواهد شناخت. در این روز در مجموع و در دیگر بخش‌ها ۲۵ فیلم اکران خواهد شد.
خرس نیست ساخته جعفر پناهی که برای نخستین بار امروز اکران می‌شود، به عنوان تنها فیلم شرکت‌کننده در بخش اصلی در روز پایانی جشنواره نیز در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه و در پالا بیه نال نمایش داده خواهد شد.
خرس نیست، دو داستان عاشقانه موازی را به تصویر می‌کشد که در آن عاشقان با موانعِ پنهان و اجتناب‌ناپذیر، نیروی خرافات و مکانیکِ قدرت مبارزه می‌کنند. پناهی همزمان نقش خودش را بازی می‌کند. او در یکی از روستاهای ایران در مرز ترکیه است و سعی دارد تیمش را برای فیلم‌برداری در سمت ترکیه راهنمایی کند و….
در این دور از جشنواره ونیز، سینمای ایران با ۴ فیلم، یکی از دارندگان بیشترین تعداد نماینده در این رویداد را تجربه می کند.
خرس نیست و شب، داخلی، دیوار در بخش رقابتی و اصلی جشنواره و جنگ جهانی سوم و بی رویا در بخش افق های آن اکران شدند.
هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز که از ۳۱ اوت آغاز شده دهم سپتامبر به کار خود پایان می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *