دبیر شورای هنر خبر داد؛

14:56

بانی‌فیلم: دو روز پس از ارسال نامه درخواست محمدمهدی عسکرپور رییس هیات مدیره خانه سینما به وزیر ارشاد مبنی بر مطرح نشدن طرح آیین‌نامه‌هتی سینمایی، امروز
محمدحسین ایمانی خوشخو دبیر شورای هنر انقلاب فرهنگی اعلام کرد که آیین‌نامه‌های پروانه ساخت و نمایش سینمایی کشور بعد از نگارش نسخه اولیه توسط سینماگران بررسی می‌شود و نسخه نهایی آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌شود.
تسنیم در همین باره ضمن گفت‌وگو با ایمانی خوشخو نوشت: بعد از انتشار بیانیه خانه سینما خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره همکاری این نهاد صنفی با این شورا برای تنظیم آیین‌نامه‌های ساخت و نمایش سینمایی کشور، دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نکاتی را در این خصوص بیان کرد.
بیشتر بخوانید.
وی در خصوص بررسی و تدوین دوباره آیین‌نامه‌های پروانه ساخت و نمایش سینمایی کشور اظهار داشت: شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از قدیمی‌ترین شوراهای اقماری است که سابقه طولانی دارد اما در سال‌های اخیر تقریباً فعالیت آن رو به رکود و تعطیلی رفته بود اما در این دولت تلاش شد تا دوباره این شورا فعالیت خود را از سر بگیرد. بنابراین از ابتدای  دولت جدید، این شورا نیز مجددا کار خود را آغاز کرد. قرار است که در این شورا تمامی اسناد، اساس‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری کشور مورد بررسی قرار بگیرد که اولین آیین‌نامه مربوط به آیین‌نامه‌های پروانه ساخت و نمایش سازمان سینمایی بود.
او در ادامه با بیان اینکه آیین‌نامه‌های سینمایی کشور پس از گذشت بیش از دو دهه نیاز به تجدید نظر داشت گفت: به همین دلیل و به خاطر عدم شفافیت بخش‌هایی از آیین‌نامه‌های سینمایی که منجر به انتقاداتی از سوی هنرمندان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان محترم کشور بود، اولین اقدام و برنامه شورای هنر به آیین‌نامه‌های سینمایی اختصاص پیدا کرد. مواردی که برای اجرا دچار مشکلاتی بوده که هم مدیران و هم هنرمندان به آن اعتراض داشتند و برخوردهای سلیقه‌ای به آنها می‌شده است. البته آیین‌نامه‌های جدید با نسخه قبلی آن تغییرات عمده و اساسی نخواهد داشت و تنها مواردی که شفاف و روشن نبود بازنویسی شده است.
این استاد دانشگاه درباره مدت زمان بررسی آیین‌نامه‌ها گفت که این روند در حال حاضر 6 هفته است که در حال بررسی است.
ایمانی خوشخو در واکنش به بیانیه خانه سینما درباره همکاری و تفاهم میان این نهاد صنفی با هنرمندان کشور گفت: مصوبات شورای هنر باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شود اما برای آنکه نظر و دیدگاه هنرمندان کشور را داشته باشیم قرار است بعد از بررسی شورای هنر، سازمان سینمایی نسخه پیش‌نویس شورا را برای مشورت به بزرگان و صاحبنظران حوزه سینما بدهد تا آنان نیز دیدگاه خود را اعلام کنند. بعد از اعلام نظرات و وصول آرای آنان، نسخه نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب نهایی خواهد رفت. بنابراین شورای هنر چه در خصوص آیین‌نامه‌های سینمایی و چه دیگر اسناد و اساس‌نامه‌های هنری در تلاش است تا با تعامل و تفاهم میان هنرمندان و بدون کوچکترین مرزی میان خود و آنان آیین‌نامه‌ها را به نتیجه و تصویب نهایی برساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *