12:30

اجرای نمایش «پرده‌خانه» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه تا روزهای پایانی سال ادامه پیدا می‌کند.
به گزارش ایسنا، پیش از این انتظار می‌رفت این نمایش بعد از ۶۰ اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد به کار خود پایان بدهد، اما به گفته شُبیر پرستار، مجری طرح این اثر نمایشی، اجرای «پرده‌خانه» تا ۴۰ شب دیگر ادامه خواهد داشت و این اثر نمایشی تا روزهای پایانی سال روی صحنه می‌ماند و بر اساس این برنامه‌ریزی، این نمایش به مدت ۱۰۰ شب اجرا خواهد داشت.
نمایش «پرده‌خانه» که تازه‌ترین کار گلاب آدینه است، هر شب راس ساعت ۱۹ و سی دقیقه در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.
در حال حاضر الهه اصغری، بازیگر نقش «صنم» به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه پا، امکان ادامه کار با گروه اجرایی این نمایش را از دست داده و یکی دیگر از بازیگران نمایش جایگزین او شده است.
بهرام بیضایی حدود ۳۰ سال پیش نمایشنامه «پرده‌خانه» را نوشته است. او خود تمایل داشت تا این اثر نمایشی را روی صحنه بیاورد و به همین دلیل مجوز اجرای آن را به دیگر کارگردانان تئاتر نمی‌داد. از همان مقطع گلاب آدینه به دنبال اجرای این متن بود و سرانجام سال گذشته مجوز اجرا را از آقای نویسنده گرفت و حالا حدود دو ماه است که «پرده‌خانه» روی صحنه جان گرفته.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در حرم خانه‌ی سلطانی پریشان احوال، زنان بازیخانه پس از ورود نوعروس کم سال به چاره‌ای می‌اندیشند.»
نورا هاشمی، نادر فلاح، علیرضا ناصحی، سامان کرمی، مانیا علیجانی در کنار جمعی از بازیگران جوان تئاتر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
نخستین دور اجراهای این نمایش با بازی سعید چنگیزیان در نقش سلطان اجرا شد.
سعیده اسمعیل‌نیا تهیه‌کننده این اثر نمایشی است و شبیر پرستار مجری طرح آن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *