15:03

هیات داوران سی و دومین جشنواره شیر طلایی اکراین از دو نمایش هولودومور و آشویتس زنان تقدیر ویژه به عمل آورد
به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر سه گانه، سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر شیر طلایی اکراین برای نخستین بار میزبان دو نمایش از کشور ایران بود، هولودومور به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل و آشویتس زنان به نویسندگی و کارگردانی علی صفری توانستند پس از اجرا در این جشنواره مورد تقدیر ویژه هیات داوران قرار گیرند.
هولودومور روایتی از قحطی خودساخته استالین و نسل کشی میلیون ها اکراینی بود که توانست با اقبال عمومی مخاطبان اکراینی قرار گیرد، این نمایش در ابتدا دو شب در سالن تئاتر پیچرسکی شهر کیف روی صحنه رفت. این اجرا با حضور اساتید دانشگاهی، منتقدین و اهالی رسانه و تلویزیون همراه بود.


پس از اجرای این نمایش در کیف، گروه راهی شهر لویو اکراین شد تا جشنواره شیر طلایی شرکت نماید. این اثر در آخرین روز جشنواره اجرا و با تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره روبرو شد. هولودومور پس از بازگشت به ایران برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده می شود.
امیر نوروزی، امیر شمس، نفیسه زارع، مهدی ابوحمزه، رها حاجی زینل، علی صفری، نازنین میهن، سارینا آزاد میلانی، محمد پسندیده و حسن محمدیان در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.
همچنین نمایش آشویتس زنان که پیشتر چهار بار در شهرهای مختلف ایران اجرا شده بود، توانست با طراحی جدید و محیطی خود بار دیگر نظر مثبت هیات داوران جشنواره تئاتر شیر طلایی را از آن خود نماید. همچنین نسخه ترجمه شده این نمایش با اقبال خوب مخاطبان اکراینی روبرو شد و مذاکراتی برای اجرای اکراینی این اثر توسط گروه تئاتر اکراینی صورت گرفت.
امیر شمس، رها حاجی زینل، نازنین میهن و سارینا آزاد میلانی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. همچنین پدرام رضوانی در مقام طراح نور، علی صفری در مقام طراح صحنه، رضا جاویدی به عنوان عکاس، روزبه اخوان در جایگاه طراح موسیقی و امین قنبری در مقام طراح گرافیک همراه گروه تئاتر سه گانه در این دو اجرای بین المللی بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *