17:03

علیرضا رییسیان که در تدارک اجرای یک نمایش در تماشاخانه «ایرانشهر» بود آن را به زمانی دیگر موکول و اعلام کرد که در صورت دریافت مجوز ابتدا در سالنی دیگر نمایش خود را روی صحنه خواهد برد.
این کارگردان سینما دو سال قبل و در دوران کرونا به دعوت یکی از مدیران تئاتری، پیشنهادی برای اجرای نمایش گرفت و بعد از بررسی‌هایی تصمیم گرفت یک نمایشنامه کمدی از نیل سایمون را به عنوان نخستین تجربه تئاتری‌اش اجرا کند.
او همانطور که پیش‌تر در مصاحبه‌ای با ایسنا درباره انگیزه‌اش از اجرای تئاتر صحبت کرد، این را هم توضیح داده بود که برای انتخاب متن با شهرام زرگر که مترجم آثار نیل سایمون (نمایشنامه‌نویسی امریکایی) مشورت کرده و او چند متن را پیشنهاد داده تا در نهایت آخرین کار نیل سایمون که قبل از مرگش در آمریکا اجرا شده بود به اسم «فصل ۲» (Chapter ۲) برای اجرا انتخاب شد.
البته طبق گفته رئیسیان اسم نمایشنامه و همینطور دراماتورژی آن تغییر داده شده و قرار بود شهریورماه ۱۴۰۱ در تماشاخانه‌ی ایرانشهر روی صحنه رود که فعلا منتفی و به سالنی دیگر منتقل شده است.
او در این‌بار در گفت‌وگویی با ایسنا توضیح داد: اجرای نمایش «فصل ۲» در ایرانشهر به دو دلیل منتفی شد و به دنبال این هستیم تا اگر مجوز اجرا صادر شود نمایش را چند ماه دیگر یعنی پاییز در یک سالن خصوصی روی صحنه ببریم.
رئیسیان افزود: البته اجرا در ایرانشهر به طور کامل لغو نشده و احتمالا زمستان در آنجا کار را ادامه می‌دهیم اما به دلیل اینکه نمایش تا شهریور ماه آماده نخواهد نشد، امکان اجرا در این تاریخ را نداریم ضمن اینکه قرارداد ما سال قبل و بدون توجه به همزمانی با ماه صفر بسته شده بود و با توجه به کمدی بودن نمایش شرایط برای روی صحنه بردن آن فراهم نیست.
به گفته وی این نمایشنامه‌ی نیل سایمون یک کمدی رمانتیک با موضوع روز است که در دهه‌ی هشتاد در “برادوی” اجرا شده، جایزه‌ی بهترین نمایش را گرفته و اتفاقاً کارگردانش هم یک کارگردان سینما بوده است.
این نمایش چهار بازیگر دارد که به صورت دو زوج هستند و قرار است بازیگران اصلی زن و مرد از چهره‌های سینمایی – تئاتری باشند و دو نفر دیگر هم از میان بازیگران تئاتری انتخاب خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *