10:48

پشنگ کامکار، آهنگساز و نوازنده سنتور با بیان اینکه شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در روحیه هنرمندان اثر منفی گذاشته است، درباره وضعیت هنرمندان عرصه موسیقی در روزگار کرونا، اظهار کرد که با تعطیلی کنسرت‌ها در این مدت، هنرمندان موسیقی از نظر مالی و عاطفی تحت فشار قرار گرفتند و سختی کشیدند.
پشنگ کامکار که آهنگسازی و همنوازی در آثار متعددی را با همراهی با گروه‌هایی از جمله «شیدا»، «دستان» و «کامکارها» در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت هنرمندان عرصه موسیقی در روزگار کرونا، اظهار کرد: با تعطیلی کنسرت‌ها در این مدت، هنرمندان موسیقی از نظر مالی و عاطفی تحت فشار قرار گرفتند و سختی کشیدند؛ مخصوصاً گروه‌هایی که در کنار هم بودند و مجبور شدند در این ایام از هم جدا شوند.
این نوازنده موسیقی که به تازگی واکسن کرونا را دریافت کرده است، با بیان اینکه شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، در روحیه هنرمندان اثر منفی گذاشته است، در عین حال اظهار امیدواری کرد که شرایط به حالت قبل بازخواهد گشت و اینگونه نخواهد ماند. او یادآور شد: در طول تاریخ، بیماری‌های مختلفی وجود داشت که متاسفانه عده‌ای را هم از بین برد، اما زندگی همیشه جریان داشته و دارد و امیدوارم هم‌اکنون نیز وضعیت رو به بهبودی پیش برود.
کامکار که در روزگار کرونا به صورت اینترنتی کلاس‌های آموزشی خود را برگزار می‌کند، درباره جایگاه موسیقی سنتی در میان نسل‌های جوان‌تر نیز خاطرنشان کرد: هر موسیقی جایگاه خاص خودش را دارد و از قدیم موسیقی سنتی طرفداران کمتری نسبت به موسیقی پاپ داشته است. موسیقی پاپ به دلیل اینکه برای عموم قابل فهم‌تر است، طرفداران بیشتری دارد، اما با توجه به اینکه درک موسیقی سنتی نیاز به تفکر و تأمل دارد، افراد خاصی به این موسیقی گوش می‌دهند و لذت می‌برند و همچنان نیز از جایگاه خوبی برخوردار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *