13:49

تشدید بحران شیوع کرونا در آلمان، نمایشگاهی از آثار «یوهانس ورمیر» را که پیش از برگزاری دو بار به دلیل مشابه لغو شده بود، بیش از دو هفته تعطیل کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه هنر چاپ لندن، نمایشگاهی از ۱۰ نقاشی یوهانس ورمیر، نقاش معروف هلندی، در درسدن آلمان یکی از چند نمایشگاهی است که به دلیل محدودیت‌های کرونایی‌ جدید در ایالت زاکسن این کشور دستکم تا ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) تعطیل شدند.
زاکسن بالاترین آمار ابتلا به کرونا در آلمان را دارد و در هر هفت روز از هر ۱۰۰ هزار نفر، یک هزار تن به این بیماری مبتلا می‌شوند، آماری که در آلمان بی‌سابقه است. روز دوشنبه (۱ آذر) در مجموع بیش از ۴۵ هزار مورد ابتلای جدید در سراسر این کشور اروپایی گزارش شد. از زمان آغاز شیوع کرونا در این کشور مارس ۲۰۲۰ (فروردین ۹۹) تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و ۹۹ هزار و ۸۰۰ نفر درگذشته‌اند؛ همچنین بیش از ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر (۶۸ درصد) در این کشور واکسن زده‌اند.
بحران کرونا در آلمان تا جایی پیش رفته که ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان هشدار داد انتظار دارد تا پایان زمستان همه در آلمان یا علیه کرونا واکسینه شده، یا از ابتلای به این ویروس بهبود یافته و یا مرده باشند.
زاکسن اولین ایالت آلمان است که در چهارمین موج شیوع کرونا موزه‌های خود را تعطیل می‌کند. در این ایالت همچنین برگزاری بازارهای کریسمس نیز ممنوع شده و رستوران‌ها تنها تا ساعت ۸ بعد از ظهر اجازه فعالیت دارند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نسبت به برقراری محدودیت‌های شدیدتر سراسری برای مقابله با موج سنگین زمستانی هشدار داده است.
نمایشگاه یوهانس ورمیر درسدن پیش از افتتاح در ماه سپتامبر (شهریور- مهر ۱۴۰۰)، دو بار به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود و به گفته مسئولان، نمی‌توان آن را بیش از ۲ ژانویه (۱۲ دی ۱۴۰۰) تمدید کرد. نسخه‌ای از این نمایشگاه روز ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) در موزه هنر متروپولیتن توکیو برپا می‌شود و سپس در سه شهر دیگر ژاپن توقف خواهد داشت.
ماریون آکرمن، رئیس موزه‌های درسدن، تعطیلی این نمایشگاه را تاسف‌بار و در عین حال اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: وضعیت مردم زاکسن اسفبار است. باید به عنوان افراد یک جامعه کنار هم بایستیم و این به معنای محدود کردن حضور در فضاهای عمومی و افزایش آمار افراد واکسینه شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *