12:29

درهای نخستین کتاب‌فروشی تخصصی ادبیات سیاه‌پوستان در بریتانیا به دلیل مشکلات مالی بسته می‌شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، کتاب‌فروشی «نیو بیکن بوکس» واقع در شمال لندن که در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد و در سال ۲۰۱۶ از خطر تعطیلی جان سالم به در برد، اکنون پس از بیش از ۵۵ سال فعالیت، به دلیل مشکلات مالی ناچار به تعطیلی شده است.
حالا مسوولان «نیو بیکن بوکس» که به عنوان نخستین کتاب‌فروشی تخصصی ادبیات سیاه‌پوستان بریتانیا شناخته می‌شود اعلام کرده‌اند به دلیل مشکلات مالی و فشارهای ناشی از رقابت با فروشگاه‌های آنلاین همچون آمازون به ناچار درهای این کتاب‌فروشی را می‌بندند و از این پس به صورت آنلاین به فعالیت ادامه می‌دهند.
«نیو بیکن بوکس» که فضایی برای نویسندگان سیاه‌پوست فراهم کرد توسط «جان لا رز» فعال سیاسی-فرهنگی و شاعر که در سال ۲۰۰۶ درگذشت، تاسیس شد.
با اعلام خبر تعطیلی این کتاب‌فروشی، موجی از اندوه و ابراز تاسف در فضای مجازی به راه افتاد و فرانچسکا گیلبرت، هنرپیشه و شاعر خواستار راه‌اندازی کمپین مردمی برای نجات این کتاب‌فروشی شد.
«مایکل لا رز» مدیر کنونی این کتاب‌فروشی و پسر «جان لا رز» پیش‌تر در گفت‌وگو با گاردین بیان کرده بود، برای اطمینان حاصل کردن از بقای فعالیت کتاب‌فروشی‌های تخصصی ادبیات سیاه‌پوستان باید برنامه‌ و اقدامی بلندمدت به اجرا گذاشته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *