15:59

بانی‌فیلم: در حالی که استعفای بهزاد عبدی از دبیری جشنواره موسیقی فجر در پی اظهارات علی اکبر رائفی‌پور با واکنش‌ها مثبت علاقمندان به موسیقی و برخی از اهالی موسیقی روبرو شده، خبرگزاری دولتی ایسنا در گزارشی با تیتر «اقدام عجیب دبیر جشنواره موسیقی فجر» از واکنش این موسیقیدان سرشناس اعلام شگفتی کرد!
ایسنا این واکنش عبدی را نوعی حاشیه‌سازی خوانده و از اینکه در آستانه برگزاری جشنواره موسیقی این اقدام صورت گرفته ابراز تعجب کرده است.
در گزارش ایسنا آمده:
در حالی که کمتر از ۲۰ روز به برپایی جشنواره موسیقی فجر باقی مانده است، به نظر می‌رسد این جشنواره توسط دبیرِ خود با حاشیه جدیدی مواجه شده است.
دبیر هنری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در آستانه برگزاری این جشنواره در اقدامی قابل تامل به بازنشر ویدیویی از اظهارات علی‌اکبر رائفی‌پور، حاوی لفظی ناشایست و رکیک درباره هنرمندان موسیقی، پرداخته و ادامه همکاری با جشنواره را به عذرخواهی رسمی او از اهالی موسیقی منوط دانسته است؛ ویدیویی که ظاهر فرد سخنرانی‌کننده در آن هم بیانگر قدمت چند ساله آن است.
بهزاد عبدی ـ آهنگساز، رهبر ارکستر و دبیر هنری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ـ این ویدیو را در صفحه شخصی خود بازنشر داد و سپس اعلام کرد، «در صورتی که ایشان رسمی از هنرمندان موسیقی این کشور عذرخواهی نکند، دیگر هیچ مسؤولیتی را برای موسیقی عزیز کشورم قبول نخواهم کرد و استعفای خود را از این مسؤولیت اعلام می‌دارم.»
در ادامه این اتفاق که در آستانه برپایی جشنواره موسیقی فجر صورت گرفته و البته پرسش‌ها و گمانه‌هایی را درباره علت آن در ذهن مخاطب ایجاد کرده است، اعلام شد که سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران با انتشار متنی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به این اظهارات درباره موسیقی واکنش نشان دادند. اتفاقا یکی از امضاءکنندگان این بیانیه هم بهزاد عبدی ـ دبیر جشنواره موسیقی فجر ـ به همراه علی رحیمیان و امیر بکان بود.
در متن این نامه ابراز امیدواری شده است، با ورود و پیگیری وزیر به این موضوع، مقدمات عذرخواهی رسمی و کتبی فرد مورد نظر، از اهالی شریف و نجیب موسیقی، مهیا شود.
در بخشی از این نامه همچنین آمده که «این آزمون خوبی خواهد بود، در این شرایط صعب و سخت، که متولی اصلی فرهنگ و هنر، چه میزان، مدافع و یاریگر مجموعه تحت مسؤولیت خود است، هنرمندانی که سالیان متمادی با همه ناملایمات و توهین‌ها، صادقانه و خالصانه کار کرده‌اند و چراغ موسیقی کشور را زنده نگه داشته‌اند. این مطالبه به حق، آزمونی است برای سنگربانان کنونی فرهنگ و هنر، باشد که سرافراز بیرون آیند.»
خبرنگار ایسنا مطلع شد که در پی این اقدام‌ها، مسؤولان مربوط در معاونت هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بررسی موضوع برای اتخاد موضع احتمالی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *