15:49

بانی‌فیلم: هشت جایزه اسکار رشته‌های مختلف از روال پخش تلویزیونی مراسم اهدای جوایز جشن اسکار حذف می‌شوند.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ونیتی‌فیر، در چند روز گذشته خبرهای مربوط به پخش تلویزیونی اسکار در روز ۲۷مارچ به آرامی درز کرده است؛ هفته گذشته و با اعلام سه مجری مراسم اسکار۲۰۲۲، حذف هشت رشته از مراسم پخش زنده، جدیدترین تغییر بزرگی که در این برنامه رخ می دهد، این خبر بدی برای چندین برنده اسکار آینده خواهد بود.
آکادمی در نظر دارد هشت دسته را شامل برندگان جوایز تدوین فیلم، صداگذاری، گریم/آرایش مو، موسیقی اصلی، طراحی تولید، مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه و اکشن کوتاه از پخش اصلی تلویزیون حذف کند و جوایز برندگان را یک ساعت قبل از شروع نمایش بزرگ اهدا کند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، جوایز پانزده دسته دیگر از برگزیدگان به صورت زنده در پخش زنده تلویزیونی اهدا خواهد شد.
دیوید روبین، رئیس آکادمی، در نامه ای که برای اعضای آکادمی ارسال کرده، نوشته است: «به منظور فراهم کردن زمان و فرصت بیشتر برای سرگرمی و تعامل بینندگان، شماره‌های موزیکال، بسته‌های کلیپ فیلم و ادای احترام فیلم، تغییری در تولید نمایش رخ خواهد داد.»
در ادامه این نامه آمده: «متوجه هستیم که این نوع تغییرات می‌تواند باعث نگرانی در مورد موضوع برابری میان برگزیدکان تلقی شود، اما از شما می‌خواهیم به این موضوع توجه کنید که هدف ما از این کار یافتن تعادلی است که در آن نامزدها، برندگان، اعضا و تماشاگران، همگییک تجربه‌ای ارزشمند داشته باشند.»
گفتنی‌ست که پیش از این چنین طرحی برای مراسم 2019 عرضه شد که با واکنش شدیدی مواجه شد. از دیروز سه شنبه که این خبر منتشر شده واکنش ‌های مشابهی به تصمیم آکادمی برای کنار گذاشتن برخی دسته‌بندی‌ها به وجود آمده است.
آکادمی اسکار وظیفه دشواری دارد و تلاش می‌کند مراسم اهدای جوایز اسکار نمایشی باشد که از روال پخش تلویزیونی در سال‌های گذشته پیروی نکند، روالی که به طور مداوم باعث افت شدیدی در رتبه بندی این مراسم سینمایی در پخش زنده تلویزیونی داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *