اتانازی برای پایان دادن به رنج سال‌ها بیماری

10:31

آلن دلون، بازیگر مشهور فرانسوی، تصمیم گرفت با اتانازی به رنج سال‌ها بیماری پایان دهد.
به گزارش ایرنا به نقل از ریپابلیک ورلد، آلن دلون که با فیلم‌های ظهر بنفش (۱۹۶۰، رنه کلمان)، روکو و برادرانش (۱۹۶۰، لوکینو ویسکونتی)، کسوف (۱۹۶۲، میکل‌آنجلو آنتونیونی)، پلنگ (۱۹۶۳، لوکینو ویسکونتی) و زورو (۱۹۷۵، دوچو تساری) به شهرت رسید، تصمیم گرفته تا در آینده نزدیک با اتانازی یا مرگ خودخواسته به زندگی خود پایان دهد. این بازیگر سرشناس فرانسوی در این باره گفت وضعیت جسمانیش روز به روز بدتر شده و دیگر به او اجازه نمی‌دهد مثل قبل به بازیگری بپردازد.
رسانه آلمانی آر تی ال گزارش داد، دلون ۸۶ ساله قصد دارد با اتانازی از رنج بیماری فرار کند. اتانازی یا مرگ خودخواسته فرآیندی است که افراد مبتلا به بیماری های لاعلاج از طریق آن به درد و رنج خود پایان می‌دهند.
انجام این کار در بعضی کشورها مجاز و در برخی دیگر ممنوع است. اسطوره سینمای فرانسه و یکی از خوش سیماترین بازیگران مرد تاریخ سینما در سال ۲۰۱۹ دوبار سکته کرد و از آن زمان تاکنون در بستر بیماری افتاده است. وی در حال حاضر در کشور سوئیس زندگی می‌کند که اتانازی در آن مجاز است.

دلون که حرفه بازیگری را از دهه ۱۹۵۰ آغاز کرده، بازی در بیش از یک صد فیلم از جمله داستان ما (۱۹۸۴، رابرت آورانچ) و آستریکس در بازی های المپیک ( ۲۰۰۸،ژولیوس سزار) را در کارنامه دارد. جایزه سزار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد، خرس طلایی افتخاری جشنواره بین المللی فیلم برلین و نخل طلای افتخاری جشنواره کن از جمله افتخارات این هنرپیشه معروف هستند. وی همچنین در سال ۱۹۹۱ نشان لژیون افتخار فرانسه را دریافت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *