15:09

با نمایش «باردو» فیلم جدید آلخاندرو ایناریتو در ونیز این کارگردان با چشمان اشک‌آلود شاهد تشویق ۴ دقیقه‌ای حضار شد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، با نمایش فیلم ۳ ساعته «بادرو» ساخته آلخاندور گونزالس ایناریتو، حضار ایستاده به مدت ۴ دقیقه وی را تشویق کردند تا آنجا که چشمان کارگردان مکزیکی به اشک نشست.
آیا «باردو» سومین اسکار را پس از «بردمن» و «بازگشته از گور» برای این کارگردان به ارمغان خواهد آورد؟ این سوالی است که برای بسیاری در ونیز و در حالی که فیلم «باردو» با حمایت نتفلیکس ساخته شده، از خود می‌پرسیدند.
در هر حال آن‌ها وقت زیادی داشتند تا برای پرسش خود پاسخی بیایند زیرا این فیلم ۳ ساعته که ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه صبح دیروز (پنج‌شنبه) به وقت ونیز به پایان رسید – هر چند شماری سالن را ترک کرده بودند- در پایان‌بندی تلخ خود بشدت با تشویق حاضران روبه رو شد.
ایناریتو که به وضوح از اقبالی که به فیلمش شد متاثر شده بود این فیلم را به عنوان اولین فیلمش پس از «بازگشته از گور» در سال ۲۰۱۵ ساخته است.
«باردو» با «هشت و نیم» فدریکو فلینی مقایسه شده و تاکنون بازخوردهای متفاوتی به خود دیده است؛ اما این فیلم پرپیچ وخم و اغلب عمیق و تاثیرگذار توانست تماشاگران ونیز را به خوبی با خود همراه کند.
فیلمنامه «باردو» را ایناریتو با همراهی نیکلاس جیاکوبونه که پیش‌تر در فیلم برنده اسکار «مرد پرنده‌ای» یا «بردمن» با وی همکاری کرده بود نوشته و داستانش درباره یک روزنامه‌نگار و مستندساز مکزیکی است که پس از مدت‌ها به خانه برمی‌گردد و باید با مساله هویت و روابط خانوادگی روبه‌رو شود و در یک بحران وجودی به کار بپردازد.
خود ایناریتو هم پس از ۲۰ سال برای ساخت این فیلم به مکزیک بازگشته است. در این فیلم دانیل خیمنز کاچو و گریزلدا سیسیلی ایفای نقش کرده‌اند. وی از سال ۲۰۰۰ که «عشق سگی» را با بازی گائل گارسیا برنال در مکزیک ساخت، فیلم دیگری در وطنش نساخته بود.
زمان طولانی فیلم به مدت ۱۷۴ دقیقه بی‌شک برای برخی از بینندگان زیاد است و در فیلم هم سکانس‌هایی هست که بی‌دلیل طولانی شده، اما برخی از تاثیرگذارترین صحنه‌های فیلم نه صحنه‌های تاریخی یا خیال‌انگیز فلینی‌وار، که سکانس‌های آرامی است که بین روزنامه‌نگار ساکن لس‌آنجلس و دو فرزند او می‌گذرد و درباره مکزیک و هویت‌های متضادشان صحبت می‌کنند.
«باردو» برای نخستین بار در ونیز دیده شد و دومین فیلم نتفلکیس بود که در این رویداد به نمایش درآمد. پیش از آن «برفک» ساخته نوآ بامباک فیلم افتتاحیه جشنواره امسال، از نتفلیکس روی پرده رفته بود. هفته آینده هم «بلوند» به نمایش درمی‌آید. هر ۳ فیلم در بخش رقابتی و برای شیر طلای ونیز رقابت می‌کنند.
ایناریتو گونزالس با «بازگشته از گور» ۱۲ نامزدی اسکار کسب کرد و جایزه بهترین کارگردانی را برد. «مرد پرنده‌ای» هم در اسکار ۲۰۱۵ موفق به کسب ۹ نامزدی شد و اسکار بهترین فیلم و اولین جایزه کارگردانی را برای ایناریتو کسب کرد. هرچند ایناریتو فیلم‌هایش را با فیلمبرداری امانوئل لوبسکی می‌سازد اما این بار داریوش خنجی فیلمبردار وی است.
«باردو» اواخر امسال برای مدت کوتاهی راهی سینماها می‌شود وبعد در نتفلیکس استریم می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *