9:26

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت علی لندی نوجوان ایذه ای را که برای نجات دو بانوی گرفتار در آتش جان خود را از دست داد، تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت اسماعیلی آمده است: در هفته دفاع مقدس، ایثار یک بار دیگر رُخ عیان کرد و این بار نوجوان فداکار ایذه‌ای ققنوس وار به پای شعله‌ها سوخت و با شعله‌ها پَر کشید و به سوی ابدیت پرواز کرد.
علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله‌ای بود که پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشان از جان خود گذشت تا جان دو بانوی گرفتار در آتش را نجات دهد.
او زاده خوزستان بود؛ همان خطه‌ای که خاطره قهرمانی‌های بهنام محمدی و محمدحسین فهمیده تا ابد در حافظه آن دیار نقش خواهد بست. دانش‌آموزانی که از صف کلاس جدا شدند تا پشت خاکریز جاودانه شوند. اگر مسیر تصاویر ابر قهرمانان نوجوان این سرزمین را دنبال کنیم، به خانه‌هایی ساده در جای جای این خطه پهناور از قم تا خرمشهر می رسیم و اینک هم سرزمین قهرمان پرور ایذه که علی لندی جانش را در طبق اخلاص گذاشت و خود را فدا کرد.
علی لندی با جسم کوچک اما روح بزرگ و دل دریایی‌اش همان حماسه‌ای را آفرید که چهل سال پیش محمد حسین‌ها و بهنام‌ها و هزاران دانش‌آموز دیگر آفریدند؛ همان دانش آموزانی که به خط زدند؛ گردان رفتند و گروهان برگشتند و حقا که این وصف حال همیشگی قهرمانانی است که یک بار جان بر کف می‌نهند و بار دیگر دل در میان آتش.
همزمانی پرواز ابدی علی لندی با روز بازگشایی مدارس، یادآور این حقیقت است که دانش آموزان حماسه سازان همیشگی انقلاب هستند. ابر قهرمانانی نوجوان که همواره اهمیت خواسته یک ملت را روی دوش‌خود حس می‌کنند.
علی لندی زین پس نه قهرمان ایذه که قهرمان تمام ایران خواهد بود. به یادش می‌ایستیم و کلاه از سر بر می‌داریم.
در پایان سفر رشادت بار این نوجوان فداکار را به ملت ایران به خصوص مردم شریف ایذه و خانواده گرامی آن فقید سعید تسلیت می گویم.
از درگاه خداوند بزرگ صبر و شکیبایی برای بازماندگان و علو درجات برای آن درگذشته را مسالت می کنم.

به گزارش ایرنا، علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای ۲ هفته پیش برای نجات جان ۲ نفر از همسایگان خود که گرفتار آتش‌سوزی شدیدی شده بودند، وارد عمل شده و جان هر دو زن را نجات داد اما خود دچار سوختگی شدید شد و در نهایت ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز مداوا در اهواز و اصفهان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *