19:46

برخی از رسانه‌های جهان عنوان کرده‌اند که دونالد ترامپ که در انتخابات رئیس‌جمهوری دور پیش آمریکا شکست خورد، حالا خودش را برای دور بعد انتخابات آماده می‌کند. آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۳۱ فرودین ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «یو اس ای تودی» نوشته است: دونالد ترامپ باز در سودای حضور در انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا است.

_ «فاکس نیوز» در همین زمینه نوشته است که ترامپ با اشاره به انتخابات سال ۲۰۲۴ می‌گوید: بسیار جدی به این انتخابات نگاه می‌کنم. فراتر از جدی بودن.

_ از سوی دیگر مجله «فوربس» که هر سال میلیاردرهای جهان را معرفی می‌کند، ترامپ را در فهرست ۳۰۰ میلیارد در جهان قرار داده است. اگرچه در توضیح نوشته است که درآمد ترامپ از سال گذشته از ۳/۵ میلیارد دلار به ۲/۴ میلیارد کاهش یافته است.

_ «لوموند»، روزنامه فرانسوی نیز نگاهی به انتخابات رئیس‌جمهوری فرانسه دارد و در این زمینه نوشته است: یک سال مانده به انتخابات رئیس‌جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون طرح دفاع از امنیت در فرانسه را ارائه می‌دهد. امانوئل مکرون در گفت‌وگوی اختصاصی با دیگر روزنامه فرانسه، «لوفیگارو» در سفر به مونت ‌پلیه این را می‌گوید و اینکه تاکید او بر مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر خواهد بود. او می‌گوید: خواهان سرزمینی آبی است و آبی پوشان را راهی این مقابله سرسختانه می‌کند.

_ از سوی دیگر «وال استریت ژورنال» به اعتراض‌ها در آمریکا پرداخته و نوشته است: دادگاه، آخرین اظهارات درک شووین، پلیسی که اخیرا به قتل یک سیاه‌پوست متهم شده را شنید و آمریکا در آستانه شعله‌ورتر کردن خشمش در انتظار است. پلیس پیشین که متهم به قتل جورج فلوید است تقریبا آمریکا را به آتش کشاند و دنیا را به اعتراض واداشت. هم اکنون نیز صدها تن از نیروهای گارد ملی، در انتظار واکنش هستند. ‏

_ «فایننشال تایمز» نیز نوشته است: رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، به پیمان تغییرات آب و هوا در پاریس پشت کرد؛ اما مردان جو بایدن سخت در پی حضور دوباره در آن هستند. نگاه بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از منظری دیگر به این پیمان است. او می‌گوید که آمریکا برای مقابله با چین، باید انقلاب انرژی سبز را در جهان رهبری کند. وزیر خارجه آمریکا می‌گوید: آمریکا نباید بخت سامان بخشیدن به آب و هوا را در آینده از دست بدهد.

از حاشیه خبرها
دانشمندان آن چنان که در روزنامه گاردین آمده است، می‌گویند: دارویی که برای درمان آسم تجویز می‌شود، برای درمان بیماران سالخورده کرونایی در خانه کمک می کند. پژوهشگران دانشگاه «نافیلد» در انگلیس می‌گویند، استنشاق این دارو به میزان هشتصد میکروگرم دو بار در روز به مدت چهارده روز و به دنبال آن در ۲۸ روز پس از آن، بیمار کرونایی را زودتر درمان می‌کند. دارویی ارزان و در دسترس که برای بیماران دچار آسم تجویز می‌شود. این شیوه درمان کرونا دستاورد شگفت‌انگیزی در پزشکی است. استنشاق افشانه از راه بینی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *