13:29

جشنواره فیلم مایورکا از جودی دنچ و استیون فریرز تجلیل می‌کند.
به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره فیلم مایورکا که از سوی کمیسیون فیلم مایورکا در اسپانیا برگزار می‌شود و امسال به صورت فیزیکی اما بیشتر در فضای باز شکل می‌گیرد از ۲ چهره سینمای انگلیس تجلیل می‌کند.
این جشنواره که از ۲۶ جولای تا یکم آگوست برپا خواهد بود ۲ چهره برجسته سینمای بریتانیا را مهمانان افتخاری خود خوانده است.
دنچ و فریرز که با یکدیگر در فیلم‌های «ویکتوریا و عبدل» و «فیلومنا» همکاری کرده بودند در مستر کلاسی که ۳۱ جولای برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. هر دوی آنها جایزه استادان سینما را نیز از این جشنواره دریافت می‌کنند.
این جشنواره امسال کارش را با نمایش «شکم دریا» ساخته آگوستی ویلارونگا شروع می‌کند که ۶ جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم مالاگا در ماه ژوئن دریافت کرد.
این جشنواره همچنین اولین میزبان اسپانیایی فیلم «آنت» ساخته لئوس کاراکس به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن خواهد بود و همچنین اولین اکران اروپایی فیلم «مرگ همسر بانو» ساخته مت بیسونتی را انجام می‌دهد که با الهام از آثار لئونارد کوهن و با بازی گابریل بیرن ساخته شده است.
جودی دنچ بازیگر سرشناس بریتانیایی که از سال ۱۹۵۷ با بازی در نقش «اوفلیا» در نمایشنامه «هملت» کارش را شروع کرده در عرصه تئاتر و سینما درخشیده است. «هنری پنجم»، «شکسپیر عاشق»، «شکلات» و ایفای نقش «M» در مجموعه «جیمز باند» از جمله فیلم‌های وی است.
وی برای بازی در فیلم «شکسپیر عاشق» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده و جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم «خانم براون» و «آیریس» در کارنامه دارد. وی بفتای بهترین بازیگر مکمل زن را نیز برای «شکسپیر عاشق» و «شکلات» دریافت کرده است.
استیون فریرز کارگردان سرشناس بریتانیایی نیز جایزه بفتای تلویزیونی، جایزه سزار، جایزه گویا و خرس نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را در کارنامه دارد. «چیزهای زیبای کثیف»، «خانم هندرسون تقدیم می‌کند»، «ملکه»، «فیلومنا» و «ویکتوریا و عبدل» از جمله فیلم‌های وی هستند. «کشور متحد»، «بلندترین صدا» و «تست» از جدیدترین برنامه‌های تلویزیونی وی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *