12:07

اسپایک لی با دریافت جایزه «یان مک‌للان هانتر» از سوی انجمن نویسندگان آمریکا تجلیل می‌شود.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، اسپایک لی فیلمساز و کارگردان آمریکایی در مراسم انجمن نویسندگان که ماه مارس برگزار می‌شود یک جایزه معتبر دریافت می‌کند.
این جایزه برای تجلیل از نویسندگانی اهدا می‌شود که نقش قابل توجهی در سینما و تلویزیون داشته‌اند و از طریق آثارشان مسایل و دغدغه‌های اجتماعی را بازتاب داده‌اند. رابرت بنتون، تان فونتانا، جفری وارد، اندرو برگمن، جان سیالی، نورا افروئن و والتر برنشتاین از چهره‌هایی هستند که پیش از این با این جایزه تجلیل شده‌اند.
رییس انجمن نویسندگان شرق آمریکا با تجلیل از اسپایک لی گفت وی نزدیک به ۴۰ سال است که شماری از معنادارترین و خلاقانه‌ترین فیلم‌های سینمایی را نوشته و کارگردانی کرده است. او با نوشته‌هایش هم از قدرت به چالش کشیدن فرد برخوردار است و هم سرگرم کردن و اطلاع رسانی درباره نژادپرستی و تعصب.
لی با اولین فیلم بلندش در سال ۱۹۸۶ با عنوان «او باید آن را داشته باشد» به عنوان یکی از تاثیرگذارترین کارگردان‌های نسل خود ظاهر شد و اولین نامزدی اسکارش را برای فیلمنامه ۱۹۸۹ «کار درست را انجام بده» کسب کرد. وی برای «کوکلاس کلان سیاه» محصول ۲۰۱۸ برنده اسکار فیلمنامه اقتباسی شد.
وی در سال‌های اخیر به سراغ سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های مستند رفته و از فیلم اولش اقتباسی برای نتفلیکس در قالب سریال انجام داده است.
وی به تازگی در ایجاد برنامه‌ای بورسیه‌ای مشارکت کرده که با هدف کمک به پرورش استعدادهای خلاق از دانشجویان سیاهپوست آتلانتا که توانایی مالی ندارند حمایت می‌کند.
جوایز انجمن نویسندگان ۵ مارس به برندگان اهدا می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *