18:49

حاشیه‌های پیش آمده برای لغو کنسرت‌های اهواز به‌رغم داشتن مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی روزهای اخیر برخی مسوولان این وزارت‌خانه را به واکنش واداشته است. معاونان ارشاد بر لزوم حمایت از مجوزهای مبتنی بر قانون توسط تمام نهادها تاکید می‌کنند و تحقق آن را رفتاری در جهت حفظ نشاط اجتماعی و تضییع نشدن حقوق عمومی می‌دانند و این در حالی است که برخی دیگر از متولیان امر در برگزاری کنسرت‌ها از جمله سرپرست فرمانداری اهواز، همچنان به شرایطی اشاره دارند که در نهایت به تصمیم لغو کنسرت‌های این شهر منجر شد و تجدید نظر را به رای مراجع ذی‌صلاح ازجمله شورای تامین استان منوط می دانند.
به گزارش ایسنا، سی‌ام تیرماه سیروان خسروی، خواننده موسیقی پاپ با انتشار پُستی در حساب رسمی خود در اینستاگرام، از لغو دو اجرای شب‌های ۳۰ و ۳۱ تیر ماه در سالن سینما «هلال» خبر داد و در ادامه هم گروه برگزارکننده اجرای سهراب پاکزاد، از لغو کنسرت‌ها در همان سالن خبر دادند.
در پی لغو این کنسرت‌های این دو خواننده در اهواز، واکنش‌های متعددی نسبت به این اقدام از سوی مدیران ارشاد صورت گرفت؛ در ابتدا مدیرکل ارشاد اهواز، در مصاحبه‌ای با ایسنا از لغو برگزاری این کنسرت‌ها که مجوز رسمی آنها صادر شده بود، ابراز ناراحتی کرد و پس از آن معاونان هنری و حقوقی ارشاد هم در اظهارنظرهایی جداگانه در جهت همراهی، تاکید کردند که مجوز کنسرت‌ها از سوی ادارات کل ارشاد اسلامی استان‌ها، مبتنی بر قانون و با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات و موافقت کلیه دستگاه‌های ذیربط صادر می‌شود و بر این اساس ملاحظه‌ای برای لغو کنسرت باقی نمی‌ماند.
ایسنا در راستای واکنش اخیر دولت به لغو مجوز کنسرت‌های اهواز، بار دیگر با مسعود فلاحی، سرپرست فرمانداری اهواز تماس گرفت و این سوال را با او در میان گذاشت که نظر به واکنش دولت نسبت به لغو این کنسرت‌ها، آیا گمان نمی‌کنند که صحبت‌های آنها درباره‌ی دلایل لغو مجوز کنسرت‌ها، با دولت همخوانی ندارد و بیشتر راهکاری برای از سر باز کردن محسوب می‌شود؟
او در ابتدا این سوال ایسنا را با پرسشی دیگر پاسخ می‌دهد که «آیا قبول دارید که تعداد مبتلایان کرونا هر روز بالا می‌رود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است؟»
فلاحی سپس صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: در شرایطی که آمار کرونا هر روز افزایش پیدا می‌کند، مرکز بهداشت اهواز به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی به ما نامه زد و در ادامه پلیس راهور؛ بنابراین بر اساس نامه‌هایی که ارسال شد شورای تأمین جلسه‌ای برگزار کرد و تصمیم گرفته شد که این دو کنسرت فعلا لغو شود.

واکنش معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت ارشاد به لغو کنسرت در اهواز
فرماندار اهواز که پیشتر به ایسنا گفته بود برگزاری کنسرت در سایر سالن‌های اهواز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است، در گفت‌وگوی جدید خود درباره‌ی امکان برگزاری مجدد کنسرت‌ها در اهواز، در شرایطی که وزارت ارشاد هم روز گذشته اعلام آمادگی کرده است، می‌گوید: باید برای برگزاری کنسرت در اهواز درخواست داده شود؛ این تصمیم‌گیری بر اساس یک نظر جمعی صورت می‌گیرد و صرفا بر اساس نظر من نیست. در این تصمیم گیری باید نظر افراد ذیصلاح از جمله اداره ارشاد و اماکن و درنهایت شورای تأمین هم لحاظ شود. بر این اساس باید ابتدا برای برگزاری دوباره کنسرت‌ها درخواست دهند تا ببینند بر اساس نظر افراد ذیصلاح موافقت می‌شود یا خیر.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *