16:33

در هفتاد و سومین دوره اهدای جوایز انجمن تدوینگران سینمای آمریکا (ACE)، «تاپ گان: ماوریک» و «همه چیز همه جا …» برندگان اصلی جوایز شدند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «تاپ گان: ماوریک» به کارگردانی جوزف کوشینسکی در بخش بهترین فیلم بلند درام و «همه چیز همه جا یک‌باره» ساخته دو دنیل در بخش بهترین فیلم کمدی موفق به کسب جایزه ادی از انجمن تدوینگران آمریکا شدند.
در بخش درام دیگر نامزدها شامل «تار» ساخته تاد فیلد، «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر، «الویس» باز لورمن و «پادشاه زن» ساخته جینا پرینس –بایتوود بودند.
در بخش کمدی نیز «اشباح اینیشرین» ساخته مارتین مک دونا، «پیاز شیشه‌ای: معمای چاقوکشی» ساخته رایان جانسون، «مِنو» ساخته مارک میلود و «مثلث غم» ساخته روبن اوستلوند دیگر مدعیان را تشکیل داده بودند.
در این مراسم جایزه طلایی فیلمساز ادی در تجلیل از فیلمسازی که به دستاوردهای تاثیرگذار در هنر و تجارت فیلم دست یافته باشد به جینا پرینس-بایتوود برای مجموعه آثارش تعلق گرفت.
لین ویلینگام و دون زیمرمان هم برای دستاوردهای فوق‌العاده در تدوین فیلم تجلیل شدند.
در حالی که از سال ۱۹۶۱ فقط ۱۲ تدوینگر زن جایزه بهترین تدوین برای فیلم درام را برده‌اند، امسال هم ۲ تدوینگر زن در میان نامزدها جای داشتند که شامل مونیکا ویلی برای «تار» و تدریلین شروپشایر برای «پادشاه زن» بودند.
در بخش‌ انیمیشن «پینوکیوی گی‌یرمو دل تورو» برای تدوین کن شرتسمان جایزه برد و در بخش مستند بلند «آتش عشق» برای تدوین ارین کاسپر و جوسلین چاپو برنده شد.
در سریال کمدی چند دوربینه «محله: به هنر مذاکره خوش آمدی» و در کمدی تک دوربینه «خرس» جایزه بردند. «آندور» هم جایزه بهترین تدوین برای سریال درام را برد و جایزه بهترین فیلم بلند تلویزیونی به «مرموز: ماجرای ال یانکوویچ» رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *