17:19

دنباله فیلم «تاپ گان» با بازی تام کروز، با سبقت گرفتن از «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ در آمریکا تبدیل شد.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، فیلم تاپ گان: ماوریک با عبور از مرز ۴۰۰ میلیون دلار فروش، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا را از آن خود کرد.
این فیلم گیشه پسند با ۴۰۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش، فیلم ابرقهرمانی دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (۳۹۸ میلیون دلار) را پشت سر گذاشت و صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ در گیشه آمریکا شد. پس از فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، این دومین فیلم است که در دوران همه گیری کرونا در گیشه آمریکا بیش از ۴۰۰ میلیون دلار می‌فروشد.
البته هنوز ۶ ماه تا پایان سال باقی است و تاپ گان: ماوریک برای حفظ جایگاه خود باید در مقابل جاذبه فیلم‌های تجاری و موردانتظاری چون ثور: عشق و تندر (۱۷ تیر)، مینیون‌ها: ظهور گورو (۱۰ تیر) و پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (۲۰ آبان) مقاومت کند.
تحلیل گران سینمایی معتقدند تاپ گان ۲ تا پایان پنجره اکران خود دستکم از مرز فروش ۹۰۰ میلیون دلاری نیز عبور خواهد کرد و شاید حتی بیش از ۱ میلیارد دلار بفروشد
دنباله فیلم اکشن تاپ گان (۱۹۸۶) در گیشه بین الملل نیز در مجموع ۳۶۲ میلیون دلار فروخته که مجموع فروش آن در گیشه جهانی را به رقم استثنایی ۷۸۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار می‌رساند. حتی با استانداردهای پیش از کرونا نیز فیلم ماوریک از انتظارات گیشه فراتر رفته است و تحلیلگران سینمایی معتقدند این فیلم تا پایان پنجره اکران خود دستکم از مرز فروش ۹۰۰ میلیون دلاری نیز عبور خواهد کرد و شاید حتی بیش از ۱ میلیارد دلار هم بفروشد.
تاپ گان: ماوریک همزمان با آن که پرفروش‌ترین فیلم تام کروز در سینماهای آمریکای شمالی است، در آستانه تبدیل به بزرگترین فیلم این بازیگر هالیوودی در جهان نیز قرار دارد. این عنوان در حال حاضر در اختیار فیلم ماموریت غیرممکن: فال اوت است که در سال ۲۰۱۸، ۷۹۱ میلیون دلار در جهان فروش کرد.
فیلم تاپ گان: ماوریک که با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری و به کارگردانی جوزف کوزیسنکی ساخته شده است، ماجراهای فیلم تاپ گان را پس از چند دهه پی می‌گیرد و در آن خلبان پیت ماوریک مسئولیت آموزش گروهی از خلبانان جسور را عهده‌دار می شود. تام کروز در این فیلم با بازیگرانی چون مایلز تلر، گلن پاول، جنیفر کانلی و وال کیلمر همبازی شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *