12:30

در حالی که بیشتر مرزهای ژاپن به سوی مسافران خارجی بسته است، جشنواره فیلم توکیو جدیدترین دوره خود را به صورت حضوری کلید زد.
به گزارش ایسنا،‌ سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو شب گذشته در پایتخت ژاپن آغاز به کار کرد و «ایزابل هوپر» بازیگر مطرح فرانسوی که ریاست هیات داوران بخش اصلی را بر عهده دارد، در کنار چند ستاره دیگر سینمای ژاپن روی فرش قرمز جشنواره رفتند.
این نخستین بار از آغاز همه‌گیری ویروس کروناست که ژاپن برای نمایش فیلم‌های خارجی فرش قرمز پهن می‌کند ، چرا که همزمان با آغاز جشنواره آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به کمترین حد خود رسیده است.

«هیرویاسو آندو» مدیر جشنواره فیلم توکیو در مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی عنوان کرد: «امسال نیز جشنواره را در دوران همه‌گیری کرونا آغاز کردیم و نگرانی‌هایی درباره قابلیت برگزاری جشنواره وجود داشت اما آمار مبتلایان کاهش یافت و این امکان را فراهم کرد تا میزبان این جمعیت بزرگ از میهمانان در جشنواره باشیم».
«ایزابل هوپر» نیز اضافه کرد: «برگزاری یک جشنواره خوب همیشه یک چالش است، اما برگزاری آن در این روزهای سخت واقعا یک پیروزی است. ما همه برای تماشای فیلم در کنار یکدیگر اینجا هستیم و این همان چیزی است که کمبود آن را حس می‌کردیم. ما به سینما و سینما به ما نیاز دارد».
جشنواره فیلم توکیو به صور رسمی با نمایش فیلم «گریه کن ماچو» ساخته جدید «کلینت ایستوود» آغاز به کار کرد و این کارگردان کهنه‌کار آمریکایی با ارسال پیامی که در مراسم افتتاحیه خوانده شد، ضمن تشکر از برگزاری جشنواره گفت: :«باعث افتخار است که جدیدترین فیلمم جشنواره توکیو را افتتاح می کند. ای کاش می‌توانستم به صورت حضوری در جشنواره شرکت کنم. از طریق این فیلم می‌خواهم تفسیر خود را از قدرت واقعی نشان دهم و امیدوارم یکی از فیلم‌هایی باشد که جسارت و قدرت را برای صنعت فیلم به ارمغان بیاورد».
سی و چهارمین جشنواره فیلم توکیو از ۸ تا ۱۷ آبان در کشور ژاپن برگزار خواهد شد و در مجموع میزبان نمایش بیش از 100 فیلم خواهد بود. فیلم «وقت چیغ انار» به نویسندگی و کارگردانی گراناز موسوی و «جهان، نیمکره شمالی» ساخته حسین تهرانی در بخش آینده‌ی سینمای جشنواره‌ی فیلم توکیو حضور خواهند داشت.
همچنین فیلم «چهار دیوار» به کارگردانی بهمن قبادی به عنوان محصول ترکیه نیز یکی از فیلم‌های بخش رقابتی اصلی فیلم‌های بلند این رویداد سینمایی است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *