13:54

در نتایجی غافلگیرکننده برای گیشه آمریکا، فیلم تجاری «بیوه سیاه» صدرنشینی خود در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌ها را به لایواکشن «هرج و مرج فضایی» باخت.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، فیلم ابرقهرمانی بیوه سیاه از دنیای سینمایی پرطرفدار مارول در هفته دوم اکران جایگاه خود در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکا را به یک لایو اکشن خانوادگی واگذار کرد.
فیلم هرج و مرج فضایی: میراث جدید (Space Jam: A New Legacy) با بازی لبرون جیمز ستاره بزرگ بسکتبال جهان و حضور افتخاری باگز بانی و دیگر کاراکترهای معروف کارتونی، این آخر هفته با اقبال باورنکردنی و فراتر از انتظار تماشاچیان روبه‌رو شد و گیشه آمریکا را فتح کرد؛ برآوردهای استودیو فیلمسازی برادران وارنر از فروش ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی حکایت دارد، در حالی که بیوه‌سیاه در همین مدت، در مجموع ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروخت.
داستان هرج و مرج فضایی ۲ از جایی شروع می‌شود که لبرون جیمز و پسر کوچکش در یک فضای دیجیتال گرفتار شده‌اند و جیمز برای بازگشت به خانه در همکاری با باگز بانی و دیگر شخصیت‌های داستان به شرکت یک مسابقه پرمخاطره بسکتبال تن می‌دهد.
کسی انتظار نداشت هرج و مرج فضایی بتواند بیوه سیاه را شکست دهد. این فیلم نقدهای منفی زیادی داشت و فروش آن در اولین آخر هفته اکران به حدود ۲۰ میلیون دلار محدود شد. اما جمعیت قابل توجهی از خانواده‌ها و جوانانی که با قسمت اول هرج و مرج فضایی (۱۹۹۶) با بازی مایکل جردن بزرگ شدند، برای دیدن دنباله این فیلم به سینماها رفتند، هرچند امکان تماشای همزمان آن به صورت رایگان از سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس هم برایشان وجود داشت. این تماشاگران وفادار همچنین به این فیلم امتیاز خوبی دادند و قدرت بازاریابی مشارکتی را به صنعت سینما ثابت کردند.

فیلم هرج و مرج فضایی پرفروش‌ترین افتتاحیه پساکرونایی استودیو برادران وارنر در سینماها را رقم زد و بالاترین میزان فروش گیشه پساکرونایی سینماها را در ژانر فیلم‌های خانوادگی به دست آورد. به گفته استودیوی توزیع کننده، ۳۲ درصد مخاطبان این فیلم زیر ۱۸ سال بودند که از حد معمول بالاتر بود. اکثر فیلم‌های خانوادگی گیشه پسند که در دوران شیوع کرونا روی پرده رفتند، از جمله بچه رئیس: کسب و کار خانوادگی و رایا و آخرین اژدها همگی در هفته اول کمتر از ۲۰ میلیون دلار فروختند اما هرج و مرج فضایی از هر سنی تماشاچی داشت.

در آن روی سکه، بیوه سیاه در دومین هفته اکران افتی ۶۷ درصدی را در میزان تماشاچیان خود تجربه کرد که اگرچه درصد قابل ملاحظه‌ای است اما برای فیلم‌های ابرقهرمانی که معمولا بیشتر فروششان در همان هفته اول است، اتفاق عجیب و جدیدی نیست. فیلم بیوه سیاه هفته گذشته، رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه پساکرونایی را شکست اما این هفته تخت سلطنت بر گیشه را تقدیم یک لایو اکشن کرد. این فیلم با بازی اسکارلت جوهانسون در گیشه جهانی نیز ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش کرده و مجموع بلیت فروشی آن در سطح بین‌المللی به ۲۶۴ میلیون دلار می‌رسد.

از ۵ فیلم پرفروش این آخر هفته در گیشه آمریکا، سه فیلم در ژانر مهیج و اکشن بودند؛ فیلم اتاق فرار ۲ این آخر هفته روی پرده سینماها رفت و براساس تخمین‌های استودیو سونی با ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار سومین فیلم پرفروش گیشه آمریکا شد. در این فیلم مهیج، ۶ نفر غافل از همه جا خود را محبوس در راند دیگری از ماجراجویی اتاق فرار می‌بینند و کم کم در تلاش برای بقا به یاد می‌آوردند که همگی قبلا این بازی را انجام داده‌اند.

پس از اتاق فرار، فیلم هیجانی و اکشن سریع و خشن ۹ با ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در رتبه چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته قرار گرفت. این فیلم با بازی وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، کریس «لوداکریس» پل، جان سینا، جوردانا بروستر، ناتالی امانوئل، سانگ کانگ، مایکل روکر، هلن میرن، کرت راسل و شارلیز ترون با استقبال بی‌نظیر سینمادوستان روبه‌رو شده و تاکنون ۵۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در گیشه جهانی فروش کرده است. رتبه پنجم و ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا نیز در تصاحب استودیو یونیورسال ماند و به ترتیب به انیمیشن بچه رئیس ۲ (۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش) و فیلم ترسناک پاکسازی ابدی (۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش) رسید.

بخش دوم از فیلم یک مکان ساکت که به تازگی در سرویس پخش اینترنتی پارامونت پلاس هم اکران شده است، در هشتمین هفته از اکران سینمایی همچنان خوب می‌فروشد. این فیلم این هفته با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش دیگر مجموع فروش خود در آمریکا را به ۱۵۵ میلیون دلار رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *