23:58

بانی‌فیلم: بروس ویلیس ستاره مشهور فیلم‌های هالیوودی به دلیل ابتلا به بیماری «آفازی»که نوعی اختلال شناختی‌ست، اعلام بازنشستگی کرد.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ورایتی، خانواده بروس ویلیس اعلام کردند که این بازیگر پس از تشخیص ابتلا به بیماری آفازی از این حرفه کناره‌گیری می‌کند.
در این بیانیه آمده است: «به عنوان یک خانواده بروس، می‌خواستیم به حامیان شگفت‌انگیز این موضوع را به اشتراک بگذاریم که بروس محبوب‌مان در حال حاضر برخی مشکلات سلامتی را تجربه کرده است. او اخیراً به بیماری «آفازی» مبتلا شده است که به مرور زمان بر توانایی‌های شناختی او تأثیر می‌گذارد. در نتیجه این امر و با ملاحظه بسیار، بروس در حال کناره‌گیری از حرفه‌ بازیگری است؛ حرفه‌ای که برای او بسیار مهم بوده.»
گفتنی‌ست بیماری «آفازی» (aphasia) یا زبان‌پریشی، نوعی اختلال زبانی است که می‌­تواند در استفاده فرد از زبان تأثیر بگذارد. این بیماری می‌­تواند توانایی فرد را در صحبت کردن، درک کردن، خواندن و نوشتن تحت تأثیر قرار دهد، این اختلال اغلب در نتیجه سکته مغزی اتفاق می­‌افتد.
آفازی ممکن است در نتیجه آسیب مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر یا سکته مغزی رخ دهد. چالش­‌هایی که فرد با آن روبرو خواهد شد بستگی به این دارد که کدام قسمت­‌های مغز تحت تأثیر قرار می‌­گیرد. مطالعات نشان می­‌دهد که بین 9 تا 62 درصد از افرادی که سکته مغزی می‌­کنند­، درجاتی از آفازی را تجربه می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *