فیلمنامه نویس سریال:

9:50

نویسنده سریال «بچه مهندس» درباره ساخت فصل جدید این سریال با بیان اینکه پیشتر طرح آن را به تلویزیون ارائه کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر طرح «بچه مهندس» و برخی دیگر از طرح های همکارانمان متوقف شده است تا نظرات نهایی از طریق آقای جبلی و شورای مورد اعتمادش داده شود.
حسن وارسته در گفت و گویی با ایسنا درباره طرح فصل جدید این سریال و طرح هایی که این روزها پس از حضور ریاست جدید سازمان با بررسی بیشتری مورد تصویب و تایید قرار می گیرند، توضیح داد: پیش از این سه طرح به تلویزیون ارائه داده ام که به دلیل تغییر مدیریت، هم این طرح ها و هم برخی دیگر از طرح های دیگر همکارانمان و حتی برخی همکاران که در حال تولید بوده، متوقف شده است تا نظرات نهایی از طریق آقای جبلی و شورای مورد اعتمادش داده شود.
این نویسنده با بیان اینکه هر سه طرح با عنوان های «بچه مهندس»، «مغلوب» و «ترنج» ملودرام هستند، یادآور شد: قرار بود وارد فاز نگارش «بچه مهندس» شویم که با تغییر مدیریت فعلا متوقف شدیم. با تغییری که مشخص نیست در بخش های مختلف از جمله بخش نمایشی سیما ایجاد خواهد شد یا نه، هنوز نمی دانیم آقای جبلی چه تصمیم و ساز و کاری برای سریال ها خواهند داشت، اما نکته ای که مهم است این است که با این تصمیم گیری عجیب و غریب معیشت خیلی از همکاران ما به خطر افتاده است. در حال حاضر برخی کارها متوقف شده، برخی طرح ها نیز در مرحله نگارش بوده که عنوان کرده اند باید در قبال آنها تصمیم گیری شود؛ البته شاید حق دارند، ایشان هم یکسری اهدافی برای مدیریتشان دارند.
وارسته در پایان درباره ی ساخت فصل جدید «بچه مهندس» توضیح داد: ساخت فصل جدید به هر حال تصمیمی بود که از سوی مدیران شبکه گرفته شد و حتی مخاطبان دوست داشتند کار ادامه پیدا کند. البته من در حین پخش فصل چهارم «بچه مهندس» خداحافظی کردم نه به این معنا که سریال را دوست نداشته باشم، ترجیحم این بود که کار دیگری را شروع کنم.
سریال «بچه مهندس» تاکنون در چهار فصل تولید شده‌ است. فصل نخست این مجموعه تلویزیونی نوشتهٔ سجاد ابوالحسنی و نگارش فیلمنامه فصل‌های دوم تا چهارم مجموعه تلویزیونی بر عهدهٔ حسن وارسته بوده‌ است. سه فصل این مجموعه تلویزیونی را علی غفاری و فصل چهارم آن را احمد کاوری کارگردانی کرده و سعید سعدی هم تهیه و تولید مجموعه تلویزیونی را بر عهده داشته‌است.
فصل اول آن در ۳۰ قسمت در ماه رمضان ۱۳۹۷ از شبکه دوم سیما پخش شد. فصل دوم این مجموعه نیز از دی ماه ۹۷ پخش آن شروع و در بهمن ۹۷ به پایان رسید. فصل سوم این مجموعه در ماه رمضان ۱۳۹۹ پخش شد. فصل چهارم نیز در ماه رمضان ۱۴۰۰ پخش شد با این تفاوت که در فصل چهارم ابتدا اعلام شد که روزبه حصاری همانند فصل قبل ایفاگر نقش جواد جوادی خواهد بود اما به علت عدم توافق حصاری با سعید سعدی و احمد کاوری، محمدرضا رهبری جایگزین وی شد.
داستان این مجموعه در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی پسری مطرح می‌شود که در نوزادی رها شده چون پدرش نمی‌خواسته او به دنیا بیاید و برای قماربازی اش او را بفروشد تا پولش جور شود؛ در شبی پس از چند ماه که به خانه می‌آید و کودک را می‌یابد؛ با زنش دعوا می‌کند و مادر و بچه از خانه بیرون می‌آیند. مادر، بچه را به پرورشگاه می‌سپارد و در آنجا نام بچه را جواد جوادی می‌گذارند و داستان زندگی جواد در سه فصل دیگر ادامه پیدا کرد. نقش کودکی جواد جوادی (فصل اول) را یونا تدین ایفا کرد، مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد جوادی (فصل دوم) را ایفا کرد و در فصل سوم روزبه حصاری نقش جوانی جواد را بر عهده گرفت و در فصل چهار محمدرضا رهبری این نقش را ادامه داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *