فروش ۸۴ میلیاردی نمایشگاه کتاب تا ۲۶ اردیبهشت

9:50

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروش ۸۴ میلیارد تومان فروش نمایشگاه کتاب خبر داد.
یاسر احمد‌وند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه شمارگان کتاب‌های کشور در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۱۳۹۹، ۴ درصد افزایش داشته است. میانگین شمارگان کتاب‌های منتشر شده حدود ۱۰۲۰ نسخه در کشور است.
به گفته احمدوند، در سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید کتاب در کتابخانه‌ها درنظر گرفته شده بود این درحالی است که ارزش کتاب‌های تولیدی در کشور حدود پنج هزار میلیارد تومان است؛ بنابراین وزارت ارشاد نمی‌تواند حجم قابل توجهی از کتاب‌های کشور را برای کتابخانه‌ها تهیه کند.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آخرین زمان از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران حدود ۸۴ میلیارد تومان فروش داشتیم و حدود ۳۵ میلیارد تومان از طریق فضای مجازی خرید کتاب صورت گرفته است.
در خبری دیگر و بنا بر اعلام روابط عمومی نمایشگاه کتاب تهران، بخش فیزیکی این رویداد فرهنگی در مصلای تهران امروز تعطیل است.
ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب اعلام کرد، با توجه به آلودگی هوا، بخش فیزیکی نمایشگاه کتاب امروز (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت) تعطیل خواهد بود و تنها شاهد فعالیت بخش مجازی این رویداد فرهنگی هستیم.
با اعلام احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد، طبق آخرین آمار، سی و سومین نمایشگاه کتاب تا دیروز حدود ۸۴ میلیارد تومان فروش داشت که از این میزان، حدود ۳۵ میلیارد تومان مجازی بوده است.
مجموع شمارگان کتاب‌های کشور در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۱۳۹۹، ۴ درصد افزایش داشته است.

سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، امسال تا ۳۱ اردیبهشت در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *